Geordie Greig przestaje kierować „Daily Mail”. Zastąpi go Ted Verity
Geordie Grieg w trybie natychmiastowym odchodzi ze stanowiska szefa brytyjskiego dziennika „Daily Mail”. Zastąpi go Ted Verity, dotychczasowy wydawca tygodnika „Mail on Sunday”, który będzie odpowiedzialny za oba tytuły. Grieg pozostanie w wydawnictwie w roli konsultanta.
„Daily Mail” to jeden z największych dzienników w Wielkiej Brytanii, ukazuje się w formacie tabloidu. Tytuł jest wydawany od 1896 r. Właścicielem gazety jest firma DMG Media. Od 1984 r. wydawana jest weekendowa wersja gazety – „Mail on Sunday”. „Daily Mail” budzi na rynku kontrowersje co do swojej wiarygodności, dlatego w 2017 r. gazeta została usunięta z Wikipedii jako zaufane źródło informacji.
Odejście od steru
Od 2018 r. szefem „Daily Mail” był Geordie Greig, który przejął obowiązki po rezygnacji z tej funkcji przez Paula Dacre’a. Wcześniej, od 2012 r. Greig był na stanowisku wydawcy „Mail on Sunday”.
Teraz poinformowano oficjalnie, że Geordie Greig w trybie natychmiastowym przestanie kierować „Daily Mail”. Przyczyn tej zmiany nie podano, zgodnie z zapowiedzią Greig ma pozostać w wydawnictwie DMG Media w roli konsultanta.
Czytaj także: Brytyjskie tabloidy dadzą małym firmom darmowe reklamy o wartości 3 mln funtów
- Pod przywództwem Geordiego, „Daily Mail” nadal informował i bawił miliony czytelników najlepszym dziennikarstwem, stając się najlepiej sprzedającą się gazetą w Wielkiej Brytanii i zdobywając wiele nagród – zaznaczył w komunikacie Lord Rothermere, właściciel dziennika.
Konsolidacja funkcji
Wydawca zdecydował, że nowym szefem „Daily Mail” zostanie Ted Verity, który dotąd był wydawcą „Mail on Sunday”. Verity w ramach działu Mail Newspapers będzie odpowiedzialny za obie drukowane wersje gazety, a także za magazyn „You”.
Nie zostanie powołany oddzielny redaktor naczelny „Mail on Sunday”. Martin Clarke pozostaje dyrektorem DMG Media, co daje mu nadzór nad drukowanymi tytułami, a także nad serwisem Mail Online.
Wydawca utrzymywał dotąd podział na tytuły codzienne i niedzielne, w tym różne linie redakcyjne na takie tematy jak np. Brexit. Wersje drukowane pozostawały również w dużej mierze oddzielone od Mail Online.
Pod rządami Greiga „ Daily Mail" zmienił ton w sprawie Europy, odchodząc od twardego stanowiska w sprawie Brexitu na rzecz kompromisu z UE. Greig wcześniej sprzeciwiał się Brexitowi jako redaktor „Mail on Sunday”, w opozycji do Paula Dacre'a, swojego poprzednika w „Daily Mail”.
Czytaj także: Nie żyje David Frank. Pionier brytyjskiej telewizji miał 63 lata
Obecne zmiany następują po reorganizacji zespołu wykonawczego, gdy prezes DMG Media Kevin Beatty ogłosił swój plan ustąpienia. Dyrektor operacyjny Mail Online Richard Caccappolo zastąpi Beatty'ego na stanowisku.
W tym samym czasie Lord Rothermere pracuje nad wycofaniem DMG z parkietu po prawie stu latach obecności na giełdzie. Plan został już uzgodniony, a akcjonariusze mają czas do 16 grudnia br., aby zatwierdzić transakcję, która wycenia firmę na 850 mln funtów.
Dołącz do dyskusji: Geordie Greig przestaje kierować „Daily Mail”. Zastąpi go Ted Verity