„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w I kwartale
W pierwszym kwartale br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajął „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w pierwszym kwartale 2019 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 299 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 2,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 11 045 egz., o 3,72 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 31,13 proc. do 3 917 egz.
Na ostatnim miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 143 egz. znalazł się „Super Express” (ZPR Media). Tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 33,64 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 33,24 proc. do 239 egz., zanotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na siódmą lokatę.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszym kwartale 2019 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 901 egz., po spadku o 18,76 proc.
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), która awansowała z 8. lokaty. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 760 egz., po wzroście o 57,68 proc.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 32,56 proc. do 702 egz. Tytuł ten spadł z miejsca drugiego.
Największym wzrostem - o 223,08 proc. do 168 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 17., po awansie z 22. lokaty.
Z kolei najwięcej stracił „Express Bydgoski” (też Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 18. na 22. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 67,06 proc. i ostatecznie wyniósł 28 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w I kwartale