Danuta Breguła odchodzi z Agory. Odpowiadała za strategię subskrypcji "Gazety Wyborczej"
Danuta Breguła, dyrektorka strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej”, odchodzi z Agory - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W firmie pracowała 11 lat. Podjęła decyzję o odejściu, ale na razie nie zdradza planów zawodowych.
Danuta Breguła w ostatnich latach była kluczową menadżerką odpowiadającą za rozwój cyfrowy „Gazety”, za jej paywall i strategię subskrypcyjną. Od 2014 zajmowała się uruchomieniem i rozwojem modelu subskrypcyjnego kolejno w rolach kierowniczki rozwoju biznesu, dyrektorki strategii digital i przez ostatni rok dyrektorki strategii subskrypcyjnej „GW”.
Breguła kończy współpracę z Agorą z końcem maja
Jak się dowiedzieliśmy Breguła zakończy współpracę z Agorą z końcem maja 2021. Ze spółką była związana od 2009 r., a z zespołem „Gazety Wyborczej” - od 2014 r. Znajdowała się w ścisłym gronie osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemu limitowanego darmowego dostępu do treści „Gazety Wyborczej” i jej oferty płatnej prenumeraty cyfrowej. W kolejnych latach zajmowała się rozwojem propozycji dziennika dla użytkowników sieci i prenumeratorów cyfrowych, a także całościową strategią subskrypcyjną „Wyborczej”. W ciągu ostatnich dwóch lat ukończyła kursy dla menadżerów zajmujących się przemianą cyfrową mediów na Uniwersytecie w Oxfordzie i w Poynter Institute, a także program Center for Leadership.
- Jestem ogromnie wdzięczna za zaufanie i zadania powierzone mi przez wydawcę "Gazety Wyborczej", naczelnych i Agorę w okresie kluczowej transformacji biznesu. Jestem pewna, że przemyślana strategia, wyjątkowe dziennikarstwo i zdobywane nieustannie cyfrowe kompetencje przełożą się na szybkość dalszego rozwoju Wyborcza.pl - mówi Danuta Breguła. Na razie nie chce rozmawiać o swoich dalszych planach zawodowych.
- Danuta Breguła jest współtwórczynią sukcesu subskrypcyjnego "Gazety Wyborczej". Kiedy zaczynaliśmy razem transformację cyfrową "Wyborczej", nikt na polskim rynku nie wierzył w subskrypcje, a dzisiaj to najlepszy model biznesowy - nie tylko dla wydawców. Ubiegły rok był dla nas czasem dużego rozwoju. Jako organizacja jesteśmy dzisiaj już w innym miejscu, nie tylko dzięki wielomiesięcznej pracy w ramach GNI Subscriptions Lab a także, paradoksalnie, dzięki temu, że czasy są coraz trudniejsze, a "Gazeta" jest coraz bardziej potrzebna. Danucie życzymy sukcesów i trzymamy za nią kciuki - mówi Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".
W ostatnich latach sprzedaż subskrypcji „GW” szybko rosła – jak informuje „GW” na swojej pierwszej stronie ma obecnie 243 tys. subskrypcji. I jest pod tym względem liderem na polskim rynku.
Dotychczasowe stanowisko Danuty Breguły - dyrektora działu strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej” pozostanie na razie nieobsadzone. Natomiast jej obowiązki, w tym kierowanie zespołem działu strategii subskrypcyjnej, przejmie Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl, która obecnie nadzoruje ten dział.
W ostatnim czasie z „GW” odszedł publicysta Wojciech Orliński (został nauczycielem) czy felietonista Krzysztof Varga, przeszedł do „Newsweeka”.
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP” wynika, że w grudniu ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 64 586 egz. Według badania Mediapanel w styczniu br. Wyborcza.pl zanotowała 9,17 mln użytkowników i 31,5 proc. zasięgu.
W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 34,2 proc. do 193 mln zł, a jej strata netto wg nowego standardu rachunkowego MSSF 16 pogłębiła się z 3,1 do 9 mln zł
Dołącz do dyskusji: Danuta Breguła odchodzi z Agory. Odpowiadała za strategię subskrypcji "Gazety Wyborczej"
Chyba się GW sypie znacznie bardziej niż nam się wydaje.