Dawtona po ponad 30 latach zmienia wizerunek
Dawtona – polska, rodzinna firma produkująca m.in. koncentraty i soki – od ponad 33 lat obecna na rynku przetworów warzywnych, przechodzi proces rebrandingu marki, będącej parasolem dla 11 kategorii FMCG. Marka ma teraz nowe hasło „Prosto z naszego pola”.
Przez lata Dawtona była kojarzona głównie z produktami na bazie pomidorów - passaty, koncentraty, ale i warzywa konserwowe czy sosy na ciepło, soki warzywne.
Nowemu pozycjonowaniu Dawtony towarzyszy hasło „Prosto z naszego pola”.
– Rebranding marki Dawtona to wyzwanie polegające na wydobyciu jej pełnego potencjału i podkreśleniu obietnicy, jaką składa konsumentom – jakości produktu płynącej z lokalności. Mamy do czynienia z marką, która już jest diamentem, ale potrzebuje wyeksponowania swojego charakteru i potencjału, by przyciągnąć nowych konsumentów, nie tracąc lojalności dotychczasowych – wyjaśnia Wiktoria Jaroma, marketing manager w Dawtona.
Rebranding to także sposób na odświeżenie wizerunku polskiej marki na krajowym rynku w kontekście konkurencji międzynarodowej.
– Chcemy, aby Dawtona była nie tylko najchętniej wybieranym produktem w kategoriach, w których jesteśmy liderem, ale także marką, z którą konsument się utożsamia – ze względu na nasze wartości, jakość i polskie korzenie – wskazuje Wiktoria Jaroma. – W ramach podjętych działań Dawtona intensywnie rozwija także dystrybucję nowych produktów na krajowym rynku. Proces ten jest obecnie na ukończeniu, co pozwala marce skutecznie wprowadzać produkty z rebrandingiem na rynek i docierać do szerszego grona konsumentów – dodaje.
Nowe logo Dawtona, przedstawiające postać kobiety, podkreśla rodzinny charakter marki oraz jej głębokie zakorzenienie w polskiej tradycji. Symbolizuje historię i doświadczenie, które od 33 lat definiują Dawtonę jako polską, rodzinną firmę – posiadającą rolnictwo w DNA.
Zobacz: Dawtona reklamuje nową linię ketchupów
Nowa kampania Dawtony
Rebranding uwzględnia także nowy design opakowań, akcentujący lokalne pochodzenie warzyw i optymalny czas zbiorów.
Komunikacja rebrandingu odbyła się w ramach kampanii mediowej 360 stopni, obejmującej telewizję, działania online, social media oraz materiały POS.
Strategię opracowało CPC, brandingiem zajęło się BNA, platformę komunikacyjną przygotowała agencja Przestrzeń, a produkcję koordynowała agencja Spokój. Digital i stronę internetową stworzyło Fluo, zaś działania mediowe prowadził dom mediowy Value Media oraz agencja performance Yupi.
Dołącz do dyskusji: Dawtona po ponad 30 latach zmienia wizerunek