Dentsu z odbiciem w II kwartale. Polska odpowiada za ponad połowę wzrostu w Europie
Po roku spadków pogłębionych przez pandemię Dentsu Group (w Polsce należą do niej agencje Carat, iProspect, dentsu X) w drugim kwartale br. gwałtownie odbiła się od dna - poinformowała firma. Organiczny wzrost przychodów (z wyłączeniem wpływu walut, fuzji i przejęć) wyniósł 15 proc., w tym 12 proc. w przypadku działalności w Japonii i 17 proc. w dentsu International. Polska odpowiada za 54 proc. wzrost przychodów w Europie Środkowej i Wschodniej.
Raportowane przychody firmy w II kwartale br. wyniosły około 2,21 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 18 proc. rok do roku i 4,46 miliarda dolarów w pierwszym półroczu, co oznacza wzrost o 7,3 proc.
Według regionów: działalność w obu Amerykach odnotowała wzrost o 15,5 proc. w II kwartale, podczas gdy w regionie region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) - 22 proc., a w regionie APAC (Azja-Pacyfik) - 10,2 proc.
Przychody dentsu w Ameryce Północnej wzrosły o 15,1 proc. w drugim kwartale, częściowo dzięki „dobrym wynikom w mediach”, które firma spodziewa się utrzymać w drugiej połowie roku. Wzrost organiczny w pierwszej połowie roku dla Japonii wyniósł 4,5 proc., podczas gdy dla dentsu International - 6,2 proc.
Ponad połowa (52,2 proc.) całkowitych przychodów dentsu (LCOS) pochodziła z działań cyfrowych w pierwszej połowie 2021 r. Transformacja klientów i technologia, które dentsu chciałaby, aby osiągnęły 50 proc. przychodów, nadal rosną i stanowią 29,4 proc. przychodów w I półroczu.
Znaczna poprawa w Europie
Region CEE dentsu dostarczył o 16,6 proc. wyższy zysk operacyjny niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (pierwsze półrocze roku 2020). Wszystkie rynki dentsu w regionie CEE (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Chorwacja) dostarczyły wynik zgodny lub powyżej wewnętrzych prognoz.
Polski oddział dentsu jest odpowiedzialny za 54 proc. przychodów regionu Europy Centralnej i Wschodniej. Wzrosły oszczędności wynikające z restrukturyzacji regionu oraz zmniejszenia wydatków na podróże. O ponad 24,5 proc. wzrosły przychody w usługach media & performance (iProspect, Carat, dentsu X), a o 5,4 proc. w usługach creative (Isobar, Grupa Red8).
- Branża marketingowa wraca szybciej do wzrostu niż pierwotnie przewidywano. W regionie CEE postawiliśmy na współpracę, zwiększyliśmy efektywność i pozyskaliśmy wiele nowych marek zainteresowanych ekspansją w regionie CEE. To duży sukces zespołów, które każdego dnia dbają o satysfakcję i rozwój biznesu naszych klientów - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Sławomir Stępniewski, CEO dentsu w Polsce i w regionie CEE.
Denstu Polska ponownie znalazło się w czołówce krajów ze wzrostem organicznym. Wedle najnowszych prognoz finansowych dentsu - region CEE w tym roku odnotuje rekordowy wzrost wydatków na usługi reklamowe - o 8,9 proc.
Dołącz do dyskusji: Dentsu z odbiciem w II kwartale. Polska odpowiada za ponad połowę wzrostu w Europie