Deutsche Telekom stawia na ekologię. Zerowa emisyjność w 2040 roku
Deutsche Telekom, właściciel sieci T-Mobile Polska zapowiedział działania związane z ochroną klimatu na nadchodzące lata. Zgodnie z nową strategią firma chce spełnić cel zerowej emisyjności (netto) dotyczący emisji pośrednich i bezpośrednich w 2025 roku, a ten dotyczący całego łańcucha dostaw w 2040 roku, czyli o 10 lat wcześniej niż zakładano pierwotnie.
W poprzednich latach Grupa Deutsche Telekom (do której należy operator T-Mobile Polska) przyjęła plan, zgodnie z którym całkowita eliminacja wytwarzanego przez nią śladu węglowego – zarówno bezpośrednio przez organizację, jak i w całym procesie od produkcji po dystrybucję – miała nastąpić do 2050 r.
Czytaj także: Dwukrotny wzrost przesyłu danych w sieci T-Mobile 5G. „Celem - budowanie spójnych klastrów”
Przyspieszone działania
Teraz zapowiedziano, że w obliczu coraz bardziej alarmujących sygnałów o stanie planety spółka postanowiła jednak ten proces przyspieszyć o 10 lat.
Według planów będzie się on odbywał etapami. Pierwszy z nich to redukcja emisji pośrednich i bezpośrednich w ciągu najbliższych czterech lat, do 2025 r. Kolejny cel to całkowite wykluczenie emisji z całego łańcucha dostaw, co ma to nastąpić w roku 2040.
– W T-Mobile Dzień Ziemi trwa tak naprawdę cały rok – podkreśla w komunikacie Andreas Maierhofer, Prezes T-Mobile Polska. - Projekty wspierające zrównoważony rozwój i ochronę planety realizujemy już od wielu lat. Mobilizujemy całą organizację do tego, aby prowadzony przez nas biznes był przyjazny środowisku i napędzany wyższym celem.
T-Mobile Polska zapewnia, że jego strategia jest nierozerwalnie związana ochroną planety i realizacją zrównoważonych celów biznesowych w praktyce. Firma twierdzi, że wdraża sukcesywnie swoje założenia – jeszcze w br. osiągnie cel korzystania w 100 proc. z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, z gwarancjami pochodzenia.
W 2020 r. telekom wybudował dwie instalacje fotowoltaiczne i zamierza rozwijać się w tym obszarze. Dodatkowo modernizuje swoją flotę samochodową i do końca 2021 r. zamierza osiągnąć cel co najmniej 40 proc. samochodów hybrydowych w łącznym zestawieniu aut.
Według T-Mobile w znaczącym stopniu wyeliminowano także plastik z biur (pod postacią butelek z wodą, plastikowych sztućców, kubków i słomek), a plastikowe torby w salonach sprzedaży zastąpiono papierowymi. W przesyłkach dla klientów ograniczono natomiast ilość papieru, zmniejszono ilość produkowanych ulotek, stale prowadzone są także działania zachęcające klientów do przechodzenia na e-fakturę.
Czytaj także: T-Mobile promuje dostęp do 5G w ofercie na kartę
W duchu filozofii zero waste w ub.r. wystartował także projekt „Smartfon regeneracja”, w ramach którego w T-Mobile można nabyć odnowione, w pełni sprawne telefony z 2-letnią gwarancją, dając im drugie życie.
W ub.r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 1,1 proc. do 6,456 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL. z 1,645 do 1,678 mld zł. Liczba klientów telekomu zwiększyła się o 244 tys. do 11,2 mln. Z internetu światłowodowego korzysta już 30,5 tys. użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Deutsche Telekom stawia na ekologię. Zerowa emisyjność w 2040 roku