Discovery postawi na UFO? „Starożytni Kosmici przyciągają więcej widzów niż inne treści”
Koncern Discovery zamierza produkować więcej programów o zjawiskach paranormalnych. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciel konkurencyjnego History Channel potwierdza, że takie treści są wyjątkowo chętnie oglądane.
Koncern Discovery zapowiedział właśnie emisję drugiego sezon produkcji „UFO Witness”. W Polsce jest ona dostępna w katalogu Discovery+ w Playerze pod nazwą „Nowi badacze UFO”. Poszukiwacze obcych cywilizacji, tacy jak Ben Hansen, były agent FBI rozmawiają z rzekomymi świadkami i odwiedzają miejsca, gdzie mieli pojawić się kosmici. Bohaterowie programu opowiadają o tajnych projektach badających aktywność UFO czy eksperymentach na ludziach, których mają dokonywać przybysze z innych planet. Premiera pierwszego odcinka drugiego sezonu „UFO Witness” w poniedziałek 15 listopada w amerykańskim Travel Channel.
Zobacz także: Nie będzie nowego sezonu „Złomowiska PL” w Discovery Channel. „Czas zakończyć produkcję”
Rządowy raport zwiększył popularność UFO
C21Media twierdzi, że podobnych produkcji na antenie kanałów Discovery będzie więcej. W czerwcu amerykański rząd ujawnił raport na temat UFO. Choć podkreśla, że nie ma dowodów na istnienie kosmitów, to przyznaje, że od 2004 roku w powietrzu doszło do 143 niewyjaśnionych incydentów.
Po publikacji dokumentu za oceanem wzrosła popularność treści dotyczących UFO. Wykorzystują to serwisy streamingowe i nadawcy. NBC i platforma Peacock zamówiły program o kosmitach, który ma prowadzić piosenkarka Demi Lovato, a Bad Robot Productions robi dokument o UFO dla płatnego kanału telewizyjnego Showtime.
„Krakowski oddział TVN uczestniczy w tych produkcjach”
Czy wkrótce w ofercie kanałów Discovery i na platformie Discovery+ będzie można znaleźć wiele programów na temat kosmitów? - Programy tego typu nadal cieszą się większą popularnością i zainteresowaniem w Stanach Zjednoczonych niż w Polsce. Emitowane na antenach takich kanałów jak na przykład ID czy Travel Channel mają tam wysoką oglądalność. Odpowiadając na zapotrzebowanie widzów stacje produkują coraz więcej tego typu kontentu - informuje portal Wirtualnemedia.pl Dorota Eberhardt, content management & ODP channels director w TVN Grupie Discovery. W Sylwestra grupa zaprosi widzów do obejrzenia nowej ośmioodcinkowej serii „Koniec świata według Nostradamusa”. Nie zabraknie tam wątków paranormalnych.
- Co ciekawe coraz częściej w powstawaniu tych międzynarodowych produkcji bierze też udział krakowski oddział TVN. W Polsce na antenie Discovery Channel także pokazujemy programy z tej półki. Wystarczy wspomnieć „Tajemnice Alaski” czy „Nowych badaczy UFO” - dodaje Eberhardt. Nie precyzuje o jakie produkcje chodzi. Z Krakowa przez lata był nadawany program „Nie do wiary” (1996-2007 i 2012-2013). Prowadzony przez Macieja Trojanowskiego cykl najpierw pokazywała Telewizja Wisła, później TVN, a następnie TTV. Krótko w Polsacie emitowano program „Świat tajemnic”, również autorstwa Trojanowskiego. Ostatecznie słynna „Stefa 11” zniknęła z ramówki. Stacja tłumaczyła to wyczerpaniem tematów. Nie jest jednak tajemnicą, ze znacznie dalej idące „teorie spiskowe” można znaleźć w internecie.
„Starożytni kosmici” hitem History
Na początku 2019 roku były prezydent Lech Wałęsa wziął udział w spotkaniu z mieszkańcami Krosna. - Na innych galaktykach są (przyp. red. cywilizacje) na trzy razy wyższym poziomie rozwoju intelektualnego. My jesteśmy najniżej - stwierdził były przywódca „Solidarności”. Zdaniem Wałęsy kosmici mogą przylecieć na naszą planetę, „przeciąć ją na pół, Ziemia się zwinie, wszystkich nas zgniecie”. Były prezydent przekonywał, że „można nas tak przetrzymać pięć tysięcy lat”, a następnie „przyślą nam Adama i Ewę i od nowa znów będziemy budować świat”.
Wałęsa mógł przeczytać któryś z blogów lub obejrzeć wideoblog poświęcony kosmitom na YouTube albo program „Starożytni kosmici”, emitowany w History lub History 2 (wcześniej History Channel i H2). To właśnie autorzy tej produkcji dowodzą, że w przeszłości przybysze z dalekich planet odwiedzali Ziemię i pomogli rozwinąć się jej mieszkańcom. Przekonują też, że dawno temu dochodziło już do „końców świata” z inspiracji obcych i planeta się odradzała.
Czy Discovery pójdzie w ślad History? Przedstawiciel A+E Networks, właściciela stacji kiedyś kojarzących się głównie z programami o tradycyjnej historii, nie ma wątpliwości. - Można powiedzieć, że popularność programu „Starożytni kosmici” rośnie stale od momentu, kiedy w roku 2009 History Channel zaprezentował pierwsze odcinki w Stanach Zjednoczonych, dlatego nie dziwi nas, że inne stacje chcą również wprowadzać na swoje anteny takie treści. Na naszej antenie ten format zawsze sprawdza się świetnie, a odcinki ostatniego sezonu „Starożytnych kosmitów” oglądało średnio 73 proc. więcej widzów, niż inne propozycje naszego kanału w Polsce, a na Węgrzech o 132 proc. ponad średnią kanału - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Teodorczyk, A+E Networks Director of Content and Brands, Poland and CEE.
Zobacz także: Discovery+ ma już 20 mln subskrybentów
Będą kolejne programy z kosmitami w History
Od 16 listopada we wtorki o godz. 21 History będzie prezentował nieemitowany jeszcze w Polsce cykl „Starożytni kosmici: największe tajemnice”. - Popularność tego formatu z pewnością tłumaczy zainteresowanie widzów alternatywnymi interpretacjami naukowych faktów oraz chęć uzyskania odpowiedzi na pytania o to, co nieznane. W przeciwieństwie do wielu programów o tematyce poświęconej UFO, seria „Starożytni kosmici” bardzo mocno zakorzeniona jest nauce i udokumentowanych śladach zjawisk paranormalnych - zapraszani do programu eksperci oraz naukowcy dyskutują z pasjonatami teorii spiskowych i alternatywnych wizji historii, jak Giorgio Tsoukalos czy David Childress. W ciągu ponad 12 lat emisji na całym świecie, program ten zmieniał się i rozwijał w taki sposób, aby odpowiadać na rosnące zainteresowanie widowni - w sierpniu tego roku prezentowaliśmy kolejną odsłonę tego formatu „Starożytni kosmici kontra William Shartner” - tłumaczy Teodorczyk.
Programów na temat UFO i o tematyce paranormalnej nie zabraknie w zimowych ramówkach kanałów A+E Networks. - Widzowie History Channel i History 2 w Polsce doceniają także inne produkcje dokumentalne, które podejmują temat kosmitów lub zjawisk paranormalnych takie „Tajemnice UFO” czy „UFO: Wojskowe biuro śledcze”. Zimą 2022 roku po raz kolejny zaprezentujemy także nasze popularne pasmo programowe „Zima tajemnic”, w którym nowe odcinki programu „Starożytni kosmici” będzie można oglądać od 8 lutego. W ramach tego pasma nasi widzowie zobaczą także nowe odcinki programów o tej tematyce, jak „Tajemnice skute lodem”, „Ranczo kosmitów”, „Niewyjaśnione tajemnice świata” z Williamem Shatnerem czy nowa seria „Klątwy Wyspy Dębów” - zapowiada Teodorczyk.
W 2020 roku Discovery Channel miał 0,476 proc. udziału w rynku telewizyjnym, History 0,325 proc., Investigation Discovery 0,240 proc., Travel Channel 0,128 proc., a History 2 0,101 proc. Dwa wspomniane kanały Discovery zanotowały kilkuprocentowy spadek wydowni. Stacje A+E Networks, prezentujące programy o kosmitach zanotowały wzrost wynoszący prawie 30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Dołącz do dyskusji: Discovery postawi na UFO? „Starożytni Kosmici przyciągają więcej widzów niż inne treści”