Discovery z wyższymi przychodami i zyskiem netto. Wpływy reklamowe w górę o 5 proc. poza USA
W III kwartale 2019 roku medialny koncern Discovery poprawił wszystkie kluczowe wskaźniki finansowe. Przychody firmy wzrosły o 3 proc., zaś zysk netto zwiększył się do kwoty 262 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy wpływy reklamowe Discovery okazały się wyższe zarówno w USA, jak i na rynkach międzynarodowych.
W III kwartale 2019 r.. przychody Discovery osiągnęły poziom 2,678 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 3 proc. Z kolei wpływy liczone od początku br. do 30 września zamknęły się kwotą 8,270 mld dol., to więcej o 7 proc. niż rok wcześniej.
W raportowanym okresie koncern wypracował zysk w wysokości 262 mln dol., podczas gdy rok wcześniej była to kwota 117 mln. W ujęciu 9-miesięcznym zysk osiągnął poziom 1,593 mld dol (325 mln w 2018 r.).
Na rynku w USA Discovery osiągnęło przychody w łącznej wysokości 1,725 mld dol., co oznacza wzrost o 3 proc. rok do roku. Większość wpływów (1,019 mld, w górę o 3 proc.) pochodziło z segmentu reklamowego, zaś 681 mln to przychody z dystrybucji (więcej o 6 proc.).
W ciągu pierwszych 9 miesięcy br. nadawca wypracował w sumie 5,340 mld dol. przychodów w USA (więcej o 15 proc.). 3,194 mld dol. pochodziło z reklam (wzrost o 18 proc.), a 2,066 mld przyniosła dystrybucja (14 proc. w górę).
Nieco inaczej wyglądają wyniki Discovery na rynkach międzynarodowych. Tutaj przychody w III kwartale br. to 950 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 4 proc. 394 mln to wpływy reklamowe (5 proc. w górę), 520 mln pochodziło z dystrybucji (wzrost o 2 proc.).
Od początku br. do 30 września na rynkach międzynarodowych Discovery zanotowało spadek przychodów o 5 proc. przy kwocie 2,922 mld dol. Z reklamy uzyskano w tym czasie 1,253 mld dol. (2 proc. na plusie), dystrybucja przyniosła zaś 1,565 mld (spadek o 1 proc.).
Discovery jest właścicielem m.in. Food Network, Discovery Channel oraz TLC, w Polsce do koncernu należy Grupa TVN.
Dołącz do dyskusji: Discovery z wyższymi przychodami i zyskiem netto. Wpływy reklamowe w górę o 5 proc. poza USA