108 mln subskrypcji usług Disneya w samych Stanach Zjednoczonych
Platforma streamingowa Disney+ przekroczy pod koniec roku liczbę 108 mln subskrypcji w samych Stanach Zjednoczonych. Według Ampere Analysis serwis na początku IV kwartału br. miał 100 mln subskrybentów.
W danych uwzględniono nie tylko najpopularniejszą platformę Disney+, ale także działające w USA serwisy Hulu i ESPN+, także związane z koncernem. Analitycy Ampere Analysis szacują, że usługi OTT Disneya przekroczyły 50 mln subskrybentów w IV kwartale 2019 roku, po uruchomieniu Disney+. Do końca br. Disney+ i Hulu mają mieć po ponad 40 mln subskrypcji, a ESPN+ ponad 20 mln . Dzięki temu liczba użytkowników wzrośnie do 108 mln, podczas gdy pod koniec III kwartału wynosiła 99 mln.
Zobacz także: Netflix zwiększy inwestycje w Polsce. „Więcej lokalnych produkcji dla globalnego widza”
Wzrost także po 2021 roku
Analitycy twierdzą, że wzrost subskrypcji Disneya to efekt usług pakietowych. - Pakiet obejmujący Disney +, Hulu i ESPN +, który pozwala na 8 dolarów miesięcznie oszczędności, jest silnym motorem ogólnego wzrostu serwisów streamingowych Disneya w USA, szczególnie dla ESPN +. Silne portfolio treści od Disney + & Hulu, w pełni wykorzysta kluczowe seriale Marvela i Gwiezdne wojny (na Disney +) i FX (na Hulu), a także transmisje sportowe (na ESPN +) napędza wzrost subskrypcji w tym roku. Ponadto plan połączenia subskrypcji Disney + i ESPN + - wraz z usługą SVoD Hulu - jedną umową od przyszłego miesiąca jeszcze bardziej zwiększy krajową bazę abonentów tych trzech usług w USA. Tym samym osiągną około 108 mln subskrypcji do końca roku. NBCUniversal rozważa przeniesienie treści z Hulu do Peacock w 2022 roku, ale ze względu na połączenie atrakcyjnych cen pakietowych, wraz z silną listą oryginalnych treści, które mają mieć premiery w 2022 roku w Disney + i Hulu, Ampere spodziewa się, że połączony pakiet odnotuje dalszy wzrost po 2021 roku - skomentował oby Holleran, kierownik ds. Badań w Ampere Analysis.
Zobacz także: Oglądalność platform streamingowych wzrosła o 266 proc. w ciągu 3 lat
Netflix liderem na świecie
Obecnie na całym świecie Netflix ma 214 mln użytkowników, Amazon Prime Video 200 mln, a Disney+ 118 mln. Ta ostatnia platforma dopiero w przyszłym roku zadebiutuje w Polsce i na wielu innych rynkach. Na 2022 rok zapowiadany też jest debiut serwisu HBO Max. Apple TV+ nie zdradza liczby subskrybentów, ale wiadomo, że to mniej niż 20 mln.
Zobacz także: Disney+ pokona Netfliksa, ale dopiero w 2027 roku
Dołącz do dyskusji: 108 mln subskrypcji usług Disneya w samych Stanach Zjednoczonych