SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney+ ma już 164 mln subskrybentów, pion streamingowy Disneya podwoił stratę

Na początku października z Disney+ (licząc z indyjską ofertą Hotstar) korzystało 164,1 mln subskrybentów, o 12,1 mln więcej niż kwartał wcześniej. Kwartalne wpływy segmentu streamingowego Disneya (obejmującego też Hotstar, ESPN+ i Hulu) wzrosły o 8 proc. do 4,91 mld dolarów, a strata operacyjna pogłębiła się z 630 mln do 1,47 mld dolarów.

Disney+ 1 października br. bez uwzględnienia dużo tańszej oferty Hotstar miał 102,9 mln subskrybentów, wobec 93,6 mln na początku lipca br., a 74,8 mln 1 października ub.r. W ciągu roku liczba klientów w USA i Kanadzie wzrosła z 38,8 do 46,4 mln, a w pozostałych krajach - z 36 do 56,5 mln (bez oferty Hotstar dostępnej w Indiach).

Platforma w czerwcu br. pojawiła się w dalszych 42 krajach, m.in. Polsce.

Liczba subskrybentów Hotstara zwiększyła się przez rok z 43,3 do 61,3 mln, ESPN+ - z 17,1 do 24,3 mln, a wszystkich pakietów Hulu - z 43,8 do 47,2 mln.

Średni przychód miesięczny od subskrybenta Disney+ zmalał rok do roku z 6,24 do 5,96 dolarów, głównie wskutek spadku w USA i Kanadzie z 6,81 do 6,10 dolarów. Na pozostałych rynkach nastąpił wzrost z 5,62 do 5,83 dolarów, a w przypadku Hotstara - spadek z 0,64 do 0,48 dolara.

Przeciętne wpływy od subskrybenta ESPN+ zwiększyły się z 4,74 do 4,84 dolarów (23 sierpnia opłata za platformę wzrosła z 6,99 do 9,99 dolarów).

Natomiast w przypadku pakietu Hulu bez stramingu telewizyjnego ten wskaźnik zmalał z 12,75 do 12,23 dolarów.

4 mld dol. straty platform streamingowych

W zeszłym kwartale przychody pionu direct-to-consumer Disneya, obejmującego głównie platformy streamingowe, zwiększyły się rok do roku o 8 proc. do 4,91 mld dolarów. Strata operacyjna pogłębiła się z 630 mln do 1,47 mld dolarów, natomiast w ujęciu całorocznym - z 1,68 do 4,01 mld dolarów.

Segment kanałów linearnych koncernu przy spadku wpływów o 5 proc. do 6,33 mld dolarów zwiększył zysk operacyjny z 1,64 do 1,73 mld dolarów. Natomiast przychody ze sprzedaży treści i licencji zmalały o 15 proc. do 1,74 mld dolarów, a strata operacyjna w tym obszarze pogłębiła się z 65 do 178 mln dolarów.

Szef Disneya Bob Chapek zapowiedział w komunikacie, że platforma Disney+ osiągnie dodatnią rentowność w roku finansowym 2024.

Dużo więcej z parków rozrywki i gadżetów

W segmencie parków rozrywki Disneya dalej panowało ożywienie pocovidowe: przychody krajowe poszły w górę o 44 proc. do 5,01 mld dolarów, a na rynkach zagranicznych - o 55 proc. do 1,07 mld dolarów. Mocno poprawiła się też rentowność operacyjna: łącznie z 22 do 814 mln dolarów.

Z kolei w obszarze sprzedaży produktów (m.in. zabawek, odzieży i gadżetów z bohaterami Disneyowskich filmów i seriali) wpływy wzrosły o 4 proc. do 1,34 mld dolarów, a zysk operacyjny z 618 do 699 mln dolarów.

3,2 mld dol. rocznego zysku Disneya

Łącznie Disney osiągnął wzrost kwartalnych przychodów o 9 proc. do 20,15 mld dolarów, a jego zyskowność zwiększyła się minimalnie: na poziomie operacyjnym z 1,59 do 1,6 mld dolarów, a na poziomie netto ze 160 do 162 mln dolarów.

W całym minionym roku finansowym koncern osiągnął wzrost przychodów o 23 proc. do 82,72 mld dolarów, zysku operacyjnego z 7,77 do 12,12 mld dolarów i zysku netto z 2,02 do 3,19 mld dolarów.

Finanse poniżej prognoz analityków

Disney przebił oczekiwania analityków tylko pod względem liczby subskrybentów Disney+ - średnia prognoz zebranych przez StreetAccount wynosiła 160,45 mln.

Natomiast analitycy ankietowani przez Refinitiv spodziewali się 21,24 mld dolarów kwartalnych przychodów (wyniosły 20,15 mld), 55 centów zysku na akcję (firma osiągnęła 30 centów zysku), 13,9 mld dolarów wpływów pionu mediów i rozrywki (wyniosły 12,7 mld) i 7,4 mld dolarów w segmencie parków rozrywki i produktów (wyniosły 7,4 mld).

Po publikacji tych wyników akcje Disneya w handlu posesyjnym taniały o 6-7 proc. Na koniec wtorkowej sesji kurs wynosił 99,9 dolarów, o 35,5 proc. mniej niż na początku stycznia.

Dołącz do dyskusji: Disney+ ma już 164 mln subskrybentów, pion streamingowy Disneya podwoił stratę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hula gula
Im więcej abonentów tym większe straty ? :P
odpowiedź
User
TxT
Im więcej abonentów tym większe straty ?


Wynika z tego, że firmy konkurujące z Netflixem (m.in. niskimi cenami abonamentu) robią to często poniżej kosztów. Koncerny takie jak Disney mogą sobie na to pozwolić, bo są w stanie przez wiele lat finansować działanie deficytowej platformy VOD z zysków z innych działalności (parki rozrywki, sprzedaż gadżetów, stacje telewizyjne itp.). A po pokonaniu konkurenta ceny się podniesie ;-)
odpowiedź