Dla Polek macierzyństwo to synonim "poświęcenia iodpowiedzialności"
Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, dla 40% Polekmacierzyństwo to synonim "poświęcenia i odpowiedzialności", zaśjedna na 25 widzi macierzyństwo jako źródło nieustającego stresu.
Moda i uroda okazały się dla nich bardzo ważnymi tematami -ponad połowa Polek (58%) nie jest zadowolona ze swej obecnej siłynabywczej. Kobiety wyrażające takie niezadowolenie, chciałyby miećwięcej pieniędzy na ubrania i kosmetyki. Niemal połowa badanych(45%) marzy o tym, by odnowić garderobę. Pomimo dużej chęciposiadania większej ilości pieniędzy, częściej niż co czwartabadania kobieta(28%) zdecydowałaby się na zmiany w swoim budżecie -albo zmianę pracy - tak, by mieć większe fundusze na własnewydatki.
Badania ujawniły także podział wiekowy, jeśli chodzi o podejściedo spraw domu. 48% Polek między 15. a 24. rokiem życia chce miećnowoczesny dom. Podobne marzenia ma zaledwie 13% pań między 45. a54. rokiem życia. We wszystkich grupach wiekowych kobiety marzyłynatomiast o tym, by mieć dom przytulny i wygodny (o marzeniu tymmówiło 54% badanych).
Polki nadal uważają gotowanie za dobry sposób spędzania czasu -tylko jedna pani na pięć (20%) marzy, by jej partner przejął ster wkuchni i jako jedyny w domu zajął się przyrządzaniem posiłków.Zdrowe gotowanie jest priorytetem dla ponad 35% kobiet, zaś 33%badanych uważa kuchnię za miejsce, w którym może się spotkać całarodzina. Okazało się, że grupy kobiet lubiące kuchnię tradycyjną inowoczesną są procentowo niemal takie same: 27% badanych lubigotować potrawy według tradycyjnych przepisów, zaś 28% widzikuchnię jako miejsce eksperymentów kulinarnych.
Oderwanie się od trudów codziennego życia to dla badanych ważnasprawa - 61% kobiet marzy o wakacjach na plaży. Trudniej jednak ozgodność co do miejsca na wymarzony urlop. 39% badanych marzy owyjeździe za granicę, ale 29% wolałaby spędzić wakacje bliżej domu,w Polsce. Mniej pociągająca okazała się perspektywa wakacjizimowych/kilku dni na nartach. Tylko jedna na 20 kobiet (5%)wybrałaby tę opcję.
Choć marzenia o dobrach materialnych są dla Polek ważne, ichnajwiększe pragnienia okazały się prostsze: jedna na pięć kobiet(21%) życzyłaby sobie być zdrowa, mieć szczęśliwe i dostatnie życiew rodzinie
Badanie na zlecenie BBC Lifestyle przeprowadziła firma TNS OBOPna próbie ponad 750 kobiet w wieku od 15 do 54 lat.
Dołącz do dyskusji: Dla Polek macierzyństwo to synonim "poświęcenia iodpowiedzialności"