Donald Tusk w mediach społecznościowych w 2012 r. (infografika)
Kancelaria premiera RP Donalda Tuska przygotowała - w formie infografiki - podsumowanie swojej aktywności w mediach społecznościowych w 2012 roku.
Liczba fanów kancelarii premiera na Facebooku przekroczyła pod koniec 2012 roku próg 18 000. Najwięcej sympatii użytkowników zyskało zdjęcie przedstawiające szefa rządu obejmującego swojego psa Szeryfa - fotografię polubiło 995 osób. Natomiast najczęściej udostępnianym postem była grafika z okazji 68. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.
W minionym roku Donald Tusk zadebiutował na Twitterze. Od 10 grudnia szef polskiego rządu "zatweetował" łącznie 73 razy. Na starcie kanał Donalda Tuska miał blisko 9 000 "followersów", a na koniec roku liczba ta sięgnęła 22 800 osób .
Łączna liczba tweetów rzecznika rządu Pawła Grasia od uruchomienia kanału wyniosła pod koniec roku 3 341, a liczba followersów przekroczyła 17 600.
Kanał na Twitterze prowadzi także kancelaria premiera. Liczba jej followersów na koniec 2012 roku wyniosła 20 271. Łącznie od uruchomienia kanału kancelaria "zaćwierkała" 2 787 razy, a jej najpopularniejszym tweetem w minionym roku okazało się zdjęcie biało-czerwonej iluminacji budynku KPRM z okazji 11 listopada.
Najpopularniejszym filmem na kanale kancelarii premiera na YouTube okazał się występ Donalda Tuska w świątecznym odcinku "Szansy na sukces" w 1996 roku, który odnotował 257 848 odsłon. Drugie miejsce zajął filmik uwieczniający kibicowanie polskiej reprezentacji w piłce nożnej przez premiera i ministrów przed meczem Polska - Rosja (212 067 odsłon), a trzecie - krótki filmik z przelotu premiera śmigłowcem nad autostradą A2 przed Euro 2012 (83 302 odsłon).
Baza zdjęć kancelarii premiera w serwisie Flickr rozrosła się w 2012 roku do 3 837 fotografii. Łączna liczba wyświetleń zdjęć wyniosła 116 485.
Dołącz do dyskusji: Donald Tusk w mediach społecznościowych w 2012 r. (infografika)