Dużo więcej na reklamy Biedronki i Media Expert. Wzrosty w telewizji i kinach, spadki w gazetach i na outdoorze (Top 10)
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. cennikowe przychody reklamowe mediów pozainternetowych zwiększyły się w skali roku o 11,1 proc. Największy wzrost odnotowały kina, radio i telewizja. Wśród reklamodawców wydatki najmocniej podwyższyły Jeronimo Martins Polska (właściciel m.in. sklepów Biedronka), Terg (właściciel sieci Media Expert) i Ferrero Polska.
W okresie od stycznia do sierpnia br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (poza internetem) 22,81 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). Było to 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
Najwięcej zarobiła na reklamach telewizja – 11,73 mld zł, co stanowiło 16,6 proc. wzrost w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku. Drugie pod względem wpływów z reklam radio (z przychodami w kwocie 5,17 mld zł) zwiększyło je rok do roku o 11 proc.
Trzecim najchętniej wybieranym medium były magazyny, w których reklamodawcy zostawili w omawianym okresie 2,8 mld zł, czyli 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Znacząco, bo o 20,4 proc. wzrosły w omawianym okresie wpływy z reklam kin – z 865,1 mln zł do 1,04 mld zł.
Wydatki reklamowe w gazetach spadły o 3,4 proc., do 879,3 mln zł. Inwestycje w reklamę outdoorową spadły też o 3,41 proc., z 1,14 mld zł do 1,1 mld zł.
Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów niezmiennie pozostaje Aflofarm, który zwiększył nakłady na reklamę rok do roku o 5,4 proc., do 1,33 mld zł. Drugi na podium Lidl wydał 544,9 mln zł (wzrost o 16 proc.), a trzeci – Terg zainwestował 395,4 mln zł (wzrost o 28 proc.).
Spośród pozostałych reklamodawców z rankingu największą dynamikę nakładów reklamowych notuje Jeronimo Martins Polska. Właściciel sieci sklepów Biedronka zwiększył je w skali roku o 34,6 proc. - z 235,3 mln zł do 316,9 mln zł.
Ferrero Polska wydało 375,5 mln zł, o 27,5 proc. więcej niż przed rokiem, a Volkswagen Group Polska - 313,9 mln zł, o 22,6 proc.. więcej.
Wydatki reklamowe USP Zdrowie wzrosły o 21,6 proc. do 338,9 mln zł, a Metro Group - o 18,4 proc., do 290,2 mln zł.
Z czołówki marketerów jedynie Natur Produkt Zdrovit zmniejszył nakłady na reklamy - o 4,7 proc., z 403,8 mln zł do 385 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Dużo więcej na reklamy Biedronki i Media Expert. Wzrosty w telewizji i kinach, spadki w gazetach i na outdoorze (Top 10)