Duży spadek oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time. Słabe wyniki „Klanu”, „Rodzina wie lepiej” i „Jaka to melodia?”
TVP1 w zeszłym tygodniu w dni powszednie w paśmie 17.00-20.00 oglądało średnio 1,11 mln widzów, o 980 tys. osób mniej niż w sezonie 2016/2017 i o 90 tys. mniej niż tydzień wcześniej. Przyczyną tego spadku są niskie wyniki oglądalności nowych odcinków „Klanu” (868 tys.) i teleturnieju „Jaka to melodia” (728 tys.) oraz słaby debiut audycji „Rodzina wie lepiej (580 tys.) - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Telewizyjna Jedynka tej jesieni w dni powszednie w paśmie pomiędzy „Teleexpressem”, a „Wiadomościami” od 28 sierpnia rozpoczęła emisję premierowych odcinków takich programów, jak: „Komisariat” (o 17.25; w piątki o tej porze wystartował program „Mam prawo”), „Klan” (17.55), „Rodzina wie lepiej” (18.25) i „Jaka to melodia?” (18.55).
Telewizja Polska tych zmian nie komentuje. Portal Wirtualnemedia.pl nieoficjalnie się dowiedział, że przyczyną tych zmian są słabe wyniki oglądalności pasma access prime-time.
Średnia widownia TVP1 w okresie od 28 sierpnia do 1 września br. w paśmie między godz. 17.00 a 20.00 wyniosła 1,11 mln osób, co przełożyło się na 11,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 7,43 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
W porównaniu do całego sezonu telewizyjnego 2016/2017 widownia tego pasma zmniejszyła się o 980 tys. osób, zdecydowanie spadły również udziały stacji w rynku. Jedynkę w okresie od 29 sierpnia ub.r. do 9 czerwca br. śledziło średnio 2,09 mln osób, co dało tej antenie odpowiednio 16,84 proc. i 9,95 proc. udziału.
TVP1 zanotowała również spadek widowni o 90 tys. osób względem tygodnia poprzedzającego, czyli ostatnich dni wakacji. Od 21 do 25 sierpnia br. stacja ta miała średnio 1,20 mln osób, a jej udział wynosił 12,69 proc. W tym ujęciu Jedynka jednak zanotowała minimalny wzrost oglądalności w grupie komercyjnej - AMR zwiększył się o 11 tys. do 243 tys. oglądających, a SHR - o 0,42 pkt. proc. do 7,43 proc.
Pierwsze 5 premierowych odcinków „Klanu” tej jesieni oglądało średnio 868 tys. widzów, a udział TVP1 w 4+ wyniósł 10,74 proc. i 6,5 proc. w 16-49. Dla porównania w sezonie 2016/2017 „Klan” śledziło 1,81 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 15,63 proc. i 8,81 proc. udziału. Z kolei pokazywane tydzień wcześniej powtórki teleturnieju „Jaka to melodia?” śledziło 937 tys. osób (odpowiednio 11,31 proc. i 6,49 proc. udziału).
Nowy teleturniej „Rodzina wie lepiej” od 28 sierpnia do 1 września br. śledziło średnio 580 tys. osób (6,64 proc. i 3,44 proc. udziału).
Duży spadek oglądalności zanotowała wspomniana już wyżej „Jaka to melodia?”, którą w zeszłym tygodniu w nowym paśmie oglądało 728 tys. widzów (7,17 proc. i 3,02 proc. udziału).
Dla porównania, pokazywane tydzień wcześniej powtórki tego teleturnieju pokazywane około godziny wcześniej miały o 209 tys. widzów więcej. Premiery programu Roberta Janowskiego w 4+ wypadły również gorzej (w grupie 16-49 nastąpił wzrost) względem telenoweli „Zraniona miłość” emitowanej niemal w tym samym paśmie w tygodniu poprzedzającym. Turecki serial miał wówczas 786 tys. widzów (7,82 proc. i 2,62 proc. udziału). Z kolei inny turecki serial „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” pokazywany w tym paśmie w okresie od 13 lutego do 11 kwietnia 2017 roku miał 1,10 mln osób (8,20 proc. i 3,31 proc.).
„Jaka to melodia?” ogromny spadek oglądalności zanotowała względem wiosny tego roku, kiedy emitowana była jeszcze w starym paśmie. Średnia widownia programu Roberta Janowskiego emitowanego w okresie od 1 marca do 4 czerwca br. wyniosła 1,91 mln osób (17,77 proc. i 9,26 proc.).
Docu-crime „Komisariat” w zeszłym tygodniu miało średnio 698 tys. osób (9,21 proc. i 6,91 proc.), a tydzień wcześniej było to 787 tys. oglądających (9,53 proc. i 5,31 proc.). Z kolei pierwszy odcinek „Mam prawo” zgromadził 735 tys. osób (8,03 proc. i 4,80 proc.).
„Teleexpress” od 28 sierpnia do 1 września br. śledziło 1,60 mln osób, a w okresie od 21 do 25 sierpnia było to 1,75 mln.
W analizowanym okresie prognozę pogody po „Teleexpressie” oglądało 1,06 mln widzów, a w analogicznym okresie tydzień wcześniej było to 990 tys. osób.
Emisja premierowych odcinków „Jakiej to melodii?” nie wpłynęła wyraźnie na zmianę widowni „Wiadomości”, które od 28 sierpnia do 1 września br. śledziło 2,05 mln widzów, podczas gdy w analogicznym okresie tydzień wcześniej było to 2,08 mln osób.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time. Słabe wyniki „Klanu”, „Rodzina wie lepiej” i „Jaka to melodia?”
Podłość ludzka nie zna granic :D
Ale jak mawia Wódz: wszyscy pójdą siedzieć :D :D :D