SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „W Sieci”, „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem w czerwcu

W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2016 roku wyniosła 127 186 egz. Było to o 0,28 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 2,26 proc. do 116 831 egz.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. względem czerwca ub.r. poszła w dół o 1,07 proc. i wyniosła ona 107 326 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 258 egz., po spadku o 13,77 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 7,01 proc. do 50 141 egz.

Przedostatnią lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 3,01 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 18 740 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w czerwcu br. wyniósł 23 462 egz., czyli mniej o 37,02 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

191 881

127 186

127 186

202 369

126 828

126 828

0,28%

Polityka

169 721

116 831

116 831

175 505

119 541

119 533

-2,26%

Newsweek Polska

183 602

107 428

107 326

169 930

108 559

108 489

-1,07%

W Sieci

147 572

70 258

70 258

148 190

81 477

81 477

-13,77%

Tygodnik Do Rzeczy

114 025

59 066

50 141

117 553

62 848

53 923

-7,01%

Gazeta Polska

98 645

34 284

33 971

101 767

37 589

37 172

-8,61%

Wprost

86 484

92 004

23 462

109 792

105 806

37 254

-37,02%

Tygodnik Powszechny

39 000

18 755

18 740

38 500

18 593

18 193

3,01%

Przegląd

51 000

16 386

16 386

51 000

17 213

17 213

-4,80%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 146

270 883

270 883

464 686

286 564

286 564

-5,47%

W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Polityka”, której wynik zwiększył się tutaj o 4,06 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 4,54 proc., odnotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

czerwiec

maj

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

191 881

127 186

127 186

188 539

125 189

125 189

1,60%

Polityka

169 721

116 831

116 831

166 248

112 271

112 271

4,06%

Newsweek Polska

183 602

107 428

107 326

163 552

109 381

109 279

-1,79%

W Sieci

147 572

70 258

70 258

147 792

70 015

70 015

0,35%

Tygodnik Do Rzeczy

114 025

59 066

50 141

113 976

61 434

52 509

-4,51%

Gazeta Polska

98 645

34 284

33 971

98 889

35 897

35 587

-4,54%

Wprost

86 484

92 004

23 462

90 500

91 949

23 407

0,23%

Tygodnik Powszechny

39 000

18 755

18 740

40 100

19 313

19 059

-1,67%

Przegląd

51 000

16 386

16 386

51 000

16 680

16 680

-1,76%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 146

270 883

270 883

455 699

282 727

282 727

-4,19%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „W Sieci”, „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem w czerwcu

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
?
Ojej, nie podoba się brunatny tygodnik brunatnych braciszków.....
0 0
odpowiedź
User
nick
serdeczne gratulacje dla Tomasza Wróblewskiego za wyrżnięcie niegdyś jedynego obiektywnego tygodnika
0 0
odpowiedź
User
piotr banach
Skoro "W sieci" spada to pewnie wina Nielsena ;)
0 0
odpowiedź