Dzięki pandemii koronawirusa oglądalność telewizji w USA wzrośnie pierwszy raz od 2011 roku
W USA rośnie oglądalność telewizji i spędzany przed nią czas. To efekt pandemii koronawirusa i obostrzeń z nią związanych, zwłaszcza konieczności pozostania w domu.
Firma eMarketer szacuje, że w 2020 roku liczba widzów tradycyjnej telewizji w USA wzrośnie o 8,3 mln, do 287,3 mln. Będzie to pierwszy wzrost od roku 2011.
Wzrosty mają zostać odnotowane w każdej grupie wiekowej, przy czym największy w najstarszej, obejmującej osoby mające 65 i więcej lat (+4,9 proc.).
Jednocześnie analitycy przewidują, że wraz z luzowaniem obostrzeń od 2021 roku tradycyjna telewizja ponownie będzie sukcesywnie tracić widzów.
Większa liczba widzów tradycyjnej telewizji przekłada się obecnie także na większą liczbę minut spędzanych przed telewizorem. Według prognozy firmy eMarketer, w tym roku przeciętny Amerykanin przeznaczy na oglądanie telewizji 2 godziny 46 minut dziennie, czyli o 19 minut więcej niż w roku ubiegłym. W tym przypadku będzie to pierwszy wzrost od 2012 roku.
Co warte podkreślenia, jeszcze w IV kwartale zeszłego roku analitycy przewidywali, że średni dzienny czas spędzany przez Amerykanów na oglądaniu tradycyjnej telewizji spadnie do 2 godzin i 20 minut.
- Niewątpliwie konsumenci są bardziej nastawieni na oglądanie telewizji w 2020 roku ze względu na konieczność pozostania w domu, stałe zainteresowanie aktualnościami na temat pandemii, a także coraz większą ilość wolnego czasu będącą efektem rosnącego bezrobocia - powiedział Oscar Orozco, analityk w firmie eMarketer.
Jednak podobnie jak w przypadku liczby widzów tradycyjnej telewizji, tak i w przypadku czasu spędzanego przed telewizorem, tendencja spadkowa powróci od 2021 roku. Wówczas Amerykanie mają spędzać przed telewizorem średnio 2 godziny 38 minut dziennie, czyli o 8 minut mniej niż w tym roku.
Dołącz do dyskusji: Dzięki pandemii koronawirusa oglądalność telewizji w USA wzrośnie pierwszy raz od 2011 roku