„Dziennik Gazeta Prawna” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie
W maju br. liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Większość dzienników zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Prawna”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w maju 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 272 748 egz.
W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 9,87 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,80 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 135 426 egz., notując spadek o 5,29 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,36 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,44 proc. i wyniosła 95 917 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,71 proc.
Jedynym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 3,65 proc. do 20 215 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Z kolei największą stratę w zestawieniu odnotowała „Gazeta Prawna” (Infor Biznes), która znalazła się oczko niżej. Jej wynik zmalał o 23,50 proc. do 8 790 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie