e-Kiosk kupił markę ComPress, szykuje agencję komunikacji zintegrowanej
Firma e-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) kupiła markę ComPress od spółki Thunderbolt (do niedawna działającej jako ComPress), której 82 proc. akcji Gremi Media sprzedało dwóm inwestorom. e-Kiosk pod marką ComPress chce uruchomić agencję zintegrowanej komunikacji marketingowej.
W komunikacie giełdowym Thunderbolt podano, że e-Kiosk kupił logo ComPress wraz z autorskimi prawami majątkowymi do niego oraz domeny internetowe compress.pl i compress.com.pl. Kwota transakcji to 155,5 tys. zł.
- Strony rozliczyły powyższe wynagrodzenie w całości, w drodze potrącenia wzajemnie przysługujących im wierzytelności - zaznaczono.
Gremi Media sprzedało ComPress
Pod marką ComPress przez wiele lat działała agencja public relations, której większościowym akcjonariuszem Gremi Media było od wiosny 2016 roku. W ostatnich latach działalność agencji mocno się skurczyła. Jeszcze w latach 2011-2013 firma osiągała 7-9 mln zł rocznych przychodów. W 2014 roku było to już tylko 4,8 mln zł, w 2015 roku - 3,54 mln zł, a w 2016 roku - 1,89 mln zł.
Natomiast w ub.r. spółka zanotowała 977 tys. zł wpływów sprzedażowych i 381 tys. zł straty netto, a w pierwszym kwartale br. - jedynie 21 tys. zł wpływów i 43 tys. zł straty netto.
W połowie czerwca Gremi Media za 420 tys. zł sprzedało 82,14 proc. akcji ComPress. Jednocześnie zmieniono w całości jej radę nadzorczą i zarząd - na stanowisku prezesa Magdalenę Dulińską zastąpił Łukasz Górski.
Akcje firmy przejęli od Gremi Media Artur Górski i January Ciszewski, związani m.in. z funduszem inwestycyjnym Premium Fund.
e-Kiosk chce uruchomić agencję marketingu internetowego
Firma e-Kiosk w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl zapowiedziała, że pod marką ComPress uruchomi agencję zintegrowanej komunikacji marketingowej.
Już teraz do spółki oprócz platform dystrybucji e-prasy i e-booków eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl należy agencja marketingu cyfrowego eContentLAB, specjalizująca się w realizacji kampanii z wykorzystaniem technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (AR i VR), social mediów, content marketingu i produkcji wideo.
- W agencji eContentLAB realizujemy duże projekty w zakresie marketingu digitalowego. Wierzę, że włączenie dodatkowych usług pod rozpoznawalną w branży marką, a przypomnę, że ComPress jako brand funkcjonuje na polskim rynku od 1990 roku, pozwoli nam uzyskać efekt synergii i wyjść z ofertą kompleksowej obsługi klientów w ramach komunikacji 360 stopni - komentuje Łukasz Piela, prezes e-Kiosku - Decyzja o poszerzeniu oferty o usługi public relations będzie wiązała się z powiększeniem zespołu, nie wykluczamy też, że w przyszłości dojdzie do połączenia eContentLAB i ComPressu, ale to wymaga czasu - dodaje.
W pierwszym kwartale br. e-Kiosk zanotował wzrost wpływów o 28 proc. do 2,54 mln zł, a wynik netto spółki poprawił się w skali roku z 453 tys. zł straty do 570 tys. zł zysku. 50,01 proc. akcji E-Kiosku należy do Gremi Media, a 28,1 proc. do Ruchu.
Dołącz do dyskusji: e-Kiosk kupił markę ComPress, szykuje agencję komunikacji zintegrowanej