Effie Awards 2009: Grand Prix dla PZL za kampanię Alior Banku
Agencja PZL otrzymała Grand Prix w dziesiątej, jubileuszowej edycjikonkursu Effie Awards. Nagrodzona została za kampanię wprowadzającąna rynek markę Alior Bank. Rozdanie nagród odbyło się wczorajpodczas gali zorganizowanej w Filharmonii Narodowej.
PZL za kampanię dla Alior Banku dostała takżezłoto w kategorii Launch. Agencjom przyznano jeszcze dwa złota. Wkategorii Long Term otrzymały je Legend Group idom mediowy Mediaedge:cia za kampanię "Pomysł naobiad każdego dnia" dla marki Winiary wchodzącej w skład porfolioNestle Polska. Natomiast w kategorii Non-profit za kampanię"Niepełnosprawni Intelektualnie mogą Cię zarazić... ale tylkopasją" nagrodzono agencję TBWA / E-Graphics. Złotawśród domów mediowych nie przyznano.
Agencjom reklamowym wręczono 13 srebrnych i pięć brązowychstatuetek, natomiast do domów mediowych powędrowało po dziewięćsrebrnych i brązowych statuetek.
Wśród agencji po trzy statuetki zgarnęłyBrain i Ogilvy, po dwie -DDB Warszawa i BBDO Warszawa, zaśpozostałe firmy musiały zadowolić się jedną nagrodą.
Spośród domów mediowych najwięcej statuetek -pięć - przypadło Mediaedge:cia. Trzy nagrodypowędrowały do Starcomu, po dwie otrzymałyMediaCom Warszawa, MindShare iUniversal McCann, a po jednej -ZenithOptimedia, Macroscope OMD,Carat i Maxus.
Do konkursu Effie Awards w tym rokuzgłoszono 125 kampanii. Wyboru zwycięzców dokonało 57osobowe jury eksperckie złożone z: pracowników mediów, instytutówbadawczych, niezależnych konsultantów, marketerów, pracownikówagencji reklamowych i domów mediowych.. Przewodniczący jury byłJarosław Świgulski, prezes Mars Polska.
Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursówbranży komunikacji marketingowej. Po raz pierwszy zostałzorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez AmerykańskieStowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradzanie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowykampanii reklamowej. W Polsce konkurs organizowany jest przezStowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2009: Grand Prix dla PZL za kampanię Alior Banku