70 nagród w 24. edycji Effie Awards Poland. Bez Grand Prix
Na tegorocznej gali konkursu reklamowego Effie Awards wręczono wręczono 70 nagród, z czego 5 złotych, 23 srebrne i 42 brązowe. Nie przyznano nagrody Grand Prix. Tytuł agencji roku otrzymała DDB Warszawa, agencji mediowej Starcom, a firmy roku McDonald’s.
Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały wręczone 7 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Tegoroczne jury Effie, które obradowało pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, dyrektorki Google Polska, która bezpośrednio prowadziła obrady kategorii Marketing & Business Solutions.
W tym roku jury przyznało 103 nominacje w 30 kategoriach konkursowych, w tym roku 3 kategorie odpowiadające porządkowi ESG: Environmental, Social oraz Governence. Na gali wręczono 70 nagród - 5 złotych, 23 srebrne i 42 brązowe.
Będzie nowa kategoria Effie Awards
Prezes SAR Marcin Gaworski oraz Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR na gali zwrócili uwagę na tegoroczne zaangażowanie branży komunikacji marketingowej w kampanie profrekwencyjne przed wyborami parlamentarnymi.
- Organizacje społeczne, inicjatywy obywatelskie wsparte często społeczną pracą branży reklamowej, badawczej i mediów dowiozły kosmiczny wynik - najlepszy w historii 3 Rzeczypospolitej. Naliczyliśmy 8 zorganizowanych kampanii i działań, a jesteśmy pewni, że było ich więcej - dane dalej spływają i wierzę, że doczekają się pełnego raportu” - powiedział Marcin Gaworski.
- Ja chciałbym podziękować za dwie, o których wiem i w które były zaangażowane nasze agencje członkowskie. Pierwsza to kampania profrekwencyjna Inicjatywy Głos Kobiet „To Twój Wybór” – zaprojektowana przez agencję VMLY&R, a mediowo dowieziona przez Mindshare przy wsparciu GroupM, Influensersko Lifetube, PR-owo OneMulti, badawczo Difference. Druga inicjatywa to kampania i fizyczna kontrola wyborów KOD’u – „Wybory Bez Picu” przy wielkim zaangażowaniu agencji Komunikacja Plus i agencji Must be Loud. Osobą – naszą branżową instytucją, która wspierała obie te inicjatywy jest Zosia Sanejko. Nie mamy nadal wszystkich wyników z postbuy, ale dzięki zaangażowaniu OFBOR mamy wyniki rekordowo szybko zorganizowanych badań ilościowych i jakościowych. Dziękuje za błyskawiczną reakcje badawczą GFK, Ipsos, PBS, IQS i Pawłowi Ciackowi za koordynację” - powiedział Paweł Tyszkiewicz.
W trakcie gali zapowiedziano także możliwość wprowadzenia nowej kategorii do konkursu Effie Awards.
- Zaangażowanie branży realizuje się w wielu obszarach i reagujemy na atakujące nas kryzysy klimatyczne, polityczne, migracyjne - powiedział Tyszkiewicz. – Zdajemy sobie sprawę, że kolejne kryzysy i nasze działania wymykają się kategoriom konkursowym. Global Effie – nasz licencjodawca - doceniając zaangażowanie branży rekomenduje wprowadzenie w Polsce kategorii Crisis Respons – Critical Pivot, a my postaramy się ja wprowadzić już w kolejnej edycji Effie Poland - dodał Tyszkiewicz.
Effie Awards 2023 – lista nagrodzonych
Złote statuetki Effie Awards 2023 otrzymali:
- w kategorii Beauty&Care – „Pantene. Trzeba mieć siłę, żeby być innym” – Procter & Gamble, GREY, EssenceMediacom, Partner of Promotion, GroupM
- w kategorii Finance&Insurace – „Bądź kotem płatności! – BLIK”, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread
- w kategorii Long Term – „Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera” – McDonald's, DDB Warszawa, OMD
- w kategorii Marketing & Business Solutions – Kawonament – innowacyjny model sprzedaży – Żabka, Spark Foundry, Ogilvy, Cukier
- w kategorii Social – „Stop toksycznej chemii” – Clovin, FCB&theMilkman, The Rockets
W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli wśród agencji reklamowych DDB Warszawa, spośród agencji mediowych – Starcom, tytuł firmy roku trafił do McDonald’s.
Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Dołącz do dyskusji: 70 nagród w 24. edycji Effie Awards Poland. Bez Grand Prix