SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie Europe 2019: McCann Worldgroup triumfuje, wśród nagrodzonych polskie agencje

Agencja McCann Wolrdgroup zdobyła tytuł Agencji Roku oraz nagrodę Grand Effie za kampanię „Like Brands” dla sieci Aldi w Wielkiej Brytanii w tegorocznej edycji konkursu Effie Europe Awards. Wśród nagrodzonych znalazły się też polskie agencje: Agencja Warszawa zdobyła srebro a Ogilvy Poland - srebro i brąz.

Zwycięzcy Effie Europe 2019 zostali ogłoszeni we wtorek w La Madeleine w Brukseli. Wybrało ich międzynarodowe jury złożone z szefów agencji i przedstawicieli klientów, którym przewodniczył Bastien Schupp, wiceprezes ds. globalnej strategii marki i komunikacji marketingowej w Groupe Renault oraz Harjot Singh, dyrektor ds. strategii na Europę i Wielką  Brytanię w McCann Worldgroup.

- Podczas gdy większość z nas stara się realizować najbardziej kreatywne kampanie, jedyną rzeczą, która naprawdę się liczy, jest ich skuteczność - powiedział Bastien Schupp.

Harjot Singh skomentował tegoroczny konkurs tak: "Skuteczność jest jedyną miarą wartości naszej pracy. Gdy krajobraz naszej branży zmienia się i poszerza, dyskurs o efektywności musi za tym nadążać. Musi być dynamiczny. Efekty są najbardziej ostatecznym, wiarygodnym i uznanym standardem najbardziej przekonujących historii skuteczności dla naszej branży. Nowe zmiany w programie Effie i nowe kategorie, które zostały w wyniku tego wprowadzone, są bardzo ekscytujące i aktualne".

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Tytuł agencji roku przyznano agencji McCann Worlgroup. Agencja ta zdobyła również tytuł Grand Effie za kampanię „Like Brands” 2011-2018 dla sieci Aldi w Wielkiej Brytanii.

W uzasadnieniu stwierdzono, że Aldi wyemitowało ponad 100 reklam „Like Brands” i przeniosło tę kampanię do USA, Australii i Irlandii. Prawdziwy sukces „Like Brands” polegał na odwróceniu losów Aldi – zmieniając stosunek konsumentów do marek własnych.

 

Trzy nagrody dla agencji z Polski

Na Effie Europe doceniono też kampanie przygotowane przez agencje z Polski. Srebro w kategorii Best of the best – Brand Experience zdobyła Agencja Warszawa za projekt „IKEA Po Sąsiedzku” zrealizowany dla IKEA Retail Polska.

„IKEA Po Sąsiedzku” była miejscem, w którym mieszkańcy Lublina mogli doświadczyć marki przed otwarciem sklepu IKEA w ich mieście. Korzystali z niej tak, jakby byli we własnym domu. Wpadali ludzie w różnym wieku i różnych płci, w grupach i sami, żeby pobyć w miłym i przyjaznym szwedzkim domu. Miejsce było otwarte 7 dni w tygodniu, można było przyjść bez zapisów czy rezerwacji. Lublinianie mogli tam poznać markę IKEA na kilka miesięcy przed otwarciem sklepu.

Srebrną statuetkę zdobyła też agencja Ogilvy Poland za kampanię „Ostatnie drzewo” dla Greenpeace Polska. Nagrodzono ją w kategorii Best of the best – Positive Change.

Projekt „Ostatnie drzewo” realizowany był latem ub.r. przez Ogilvy na zlecenie Greenpeace. Głównym celem akcji było zwiększenie świadomości istnienia i znaczenia Puszczy Białowieskiej wśród młodych ludzi, zbiórka funduszy na współorganizowane przez Greenpeace tzw. Leśne Patrole. Ponadto organizatorzy zachęcali do zbierania podpisów pod petycją o powiększenie obszaru ochrony ścisłej na cały teren Puszczy Białowieskiej (obecnie jest to tylko 17% terenu). Kampania obejmowała działania w internecie, social mediach (w tym pokazy gry na YouTube, kanał na Twichu i streamy na Facebooku) i eventy specjalne. Została przygotowana i przeprowadzona przez Ogilvy Poland pro bono.

Polski oddział Ogilvy zdobył również brąz w kategorii Best of the best-– Media Innovation/Idea za kampanię „Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu?” dla Philips Polska.

Effie Europe jest organizowane przez Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji (EACA) we współpracy z Facebookiem, Procter & Gamble, The European Publishers Council, WARC, Adforum.com, European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA) i Viva Xpress Logistics.

W tegorocznej edycji konkursu Effie Europe 2019 w jury Polskę reprezentowali: Mirella Panek-Owsiańska ("Kosmos dla dziewczynek"), Urszula Uchańska (Philips), Szymon Gutkowski (DDB Warszawa) i Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe).

Dołącz do dyskusji: Effie Europe 2019: McCann Worldgroup triumfuje, wśród nagrodzonych polskie agencje

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czesław
Niestety Agencja Warszawa nie płaci za wykonaną pracę i urywa skutecznie kontakt. Proszę poczytać opnie Google na jej temat. Odradzam!
0 0
odpowiedź
User
Czesław
Niestety Agencja Warszawa nie płaci za wykonaną pracę i urywa skutecznie kontakt. Proszę poczytać opnie Google na jej temat. Odradzam!
0 0
odpowiedź
User
Czesław
Niestety Agencja Warszawa nie płaci za wykonaną pracę i urywa skutecznie kontakt. Proszę poczytać opnie Google na jej temat. Odradzam!
0 0
odpowiedź