Ekipa szykuje kolejne produkty influencerskie. Ma spółkę z byłym menedżerem Coca-Coli
Ekipa Holding uruchomiła firmę Essa, która we współpracy z influencerami ma wprowadzać na rynek produkty w różnych kategoriach FMCG. Mniejszościowym wspólnikiem jest Dariusz Drewnicki, który wcześniej pracował m.in. w Coca-Coli, Marsie i Grupie Neuca.
Nowo uruchomiona spółka Essa ma wprowadzać na rynek marki i produkty w różnych kategoriach FMCG z podmiotami branży influencerskiej, także spoza grupy kapitałowej Ekipa Holding. W komunikacie podkreślono, że celem jest „wykorzystanie globalnych trendów i olbrzymiego potencjału brandów wspieranych przez influencerów”.
- Powołanie nowej spółki wpisuje się w naszą strategię umacniania pozycji w sektorze FMCG. Po sukcesie lodów Ekipa oraz innych produktów mamy głębokie przekonanie o słuszności naszej strategii i niezbędne doświadczenie, które zamierzamy wykorzystać w dalszym rozwoju - mówi Łukasz Wojtyca prezes Ekipa Holding.
Firma za 89,3 proc. udziałów Essa wydała 625 tys. zł, a jej spółka zależna Ekipa Management objęła 0,7 proc. za 5 tys. 70 tys. zł za pozostałe 10 proc. zapłacił Dariusz Drewnicki.
Drewnicki wcześniej pracował m.in. jako group vice president i chief commercial officer w Grupie Neuca (w latach 2015-2019), dyrektor marketingu w AmReście (w latach 2010-2014) oraz na różnych stanowiskach dyrektorskich w koncernach Coca-Cola, PZ Cussons, Procter&Gamble i Mars.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Cieszę się, że udało nam się pozyskać do współpracy osobę, która ma tak duże doświadczenie. Tak jak wspominałem jest to kolejny krok ku budowie silnych i profesjonalnych struktur naszej grupy. Plany są ambitne i dalekosiężne i nie wykluczam, że w przyszłości zaprosimy do spółki innych partnerów, którzy będą mogli w istotny sposób przyczynić się do jej rozwoju - dodaje Łukasz Wojtyca.
Prezesem spółki Essa został natomiast Krzysztof Misiałkiewicz, który na początku stycznia br. zrezygnował z takiego stanowiska w Ekipa Holding (zastąpił go Wojtyca). - Dokładamy wszelkich starań, aby oferowane przez nas produkty zostały dobrze przyjęte przez konsumentów i trwale towarzyszyły im w codziennym życiu. Pracujemy ciężko, aby, premiera nowych produktów ESSA jeszcze latem tego roku przyciągnęła uwagę i zyskała uznanie szerokiego grona klientów - zapowiada Misiałkiewicz.
- ESSA Co Sp. z o.o. ma ambicję aby szybko zaistnieć w wielu kategoriach FMCG i stać się istotnym graczem w tej konkurencyjnej branży -podkreśla.
Ekipa Holding w ub.r. przy 26,84 mln zł przychodów osiągnęła 5,73 mln zł zysku EBITDA, 2,6 mln zł operacyjnego i 1,25 mln zł zysku netto. Po pierwszych trzech kwartałach przy 17,59 mln zł wpływów poniosła 1,69 mln zł straty netto, natomiast w czwartym zysk netto wyniósł 2,94 mln zł. Na koniec roku na rachunkach miała 17,88 mln zł.
Ze spółką właśnie pożegnał się wiceprezes Filip Bielecki.
Ekipa z własnymi produktami i inwestycjami
Od ponad dwóch lat Ekipa sprzedaje też swoje logo na różne produkty szybkozbywalne. W 2021 roku hitem w sklepach, zwłaszcza wśród nastolatków, były jej lody produkowane przez spółkę Koral. Potem logo Ekipy pojawiło się również na oranżadach od Korala, artykułach szkolnych produkowanych przez Herlitz, donutach od Dotti Donuts oraz czekoladkach i pralinach wytwarzanych przez spółkę Milano.
Z kolei influencerki z projektu GenZie są ambasadorkami kosmetyków do makijażu firmy Bell.
Na początku ub.r. Ekipa Holding wyłożyła 4,87 mln zł na spółkę inwestycyjną Ekipa Investments ASI, która łącznie pozyskała ze sprzedaży akcji 9,3 mln zł. Zapowiedziała inwestycje, wynoszące od 250 tys. do 1 mln zł, w startupy na wczesnym etapie rozwoju (pre-seed i seed) działające w branżach nowych technologii i mediów, rozrywki oraz e-commerce, maksymalnie
W ub.r. zainwestowała w marketplace Horex oferujący ponad 30 tys. kosmetyków od przeszło 1,2 tys. firm, a w br. zapłaciła 200 tys. euro za pakiet udziałów platformy INKsearch.co służącej do rezerwacji tatuaży oraz porozumiała się wstępnie co do kupna za 1 mln zł udziałów spółki Closer Music.
Dołącz do dyskusji: Ekipa szykuje kolejne produkty influencerskie. Ma spółkę z byłym menedżerem Coca-Coli