SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

4,68 mln widzów eliminacyjnych meczów Polaków do MŚ 2022 w TVP, 72,69 mln zł z reklam

Wszystkie dziesięć eliminacyjnych meczów reprezentacji Polski do MŚ 2022 oglądało średnio 4,68 mln widzów w TVP1 lub TVP2 oraz TVP Sport. Wpływy z reklam wyniosły 72,69 mln zł z reklam - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Reprezentacja Polski eliminacyjne mecze do Mistrzostw Świata w piłce nożnej 2022 rozgrywała między 25 marca a 15 listopada 2021 roku. Średnia widownia transmisji meczów w Jedynce lub Dwójce (w TVP1 nadano dziewięć meczów, a w TVP2 - jeden) wyniosła 3,58 mln osób. Przełożyło się to na 26,50 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 28,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 27,63 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na antenie TVP Sport pojedynki oglądało 1,10 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 8,11 proc., 9,05 proc. i 8,87 proc. udziału.

Łącznie na obu antenach mecze oglądało 4,68 mln osób, co dało 34,61 proc., 37,21 proc. i 36,50 proc. udziału.

W Jedynce największą popularnością cieszył się mecz z 8 września, w którym nasza drużyna zmierzyła się z Anglią. Zakończone remisem spotkanie w TVP1 oglądało średnio 4,68 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,28 proc.

Drugi był rozegrany 10 października mecz z Albanią (wygrana naszej drużyny 1 do 0), który w Jedynce zgromadził 4,23 mln widzów. Podium uzupełnia wygrany pojedynek z Andorą (0 do 3) z 28 marca (3,73 mln widzów; 25,06 proc. udziału).

Jedyny transmitowany w TVP2 mecz San Marino-Polska 5 września śledziło 3,35 mln widzów (22,37 proc. udziału).

TVP1 w czasie pokazywania dziewięciu meczów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, którego udział wyniósł 7,12 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: Polsat (6,02 proc.) oraz TVP2 (5,58 proc.).

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka była niekwestionowanym liderem.

W TVP Sport hitem był pojedynek Anglia-Polska z 31 marca, który śledziło 1,34 mln osób. TVP Sport pokazał 9 z 10 analizowanych meczów.

Wpływy z reklam wokół transmisji eliminacyjnych meczów reprezentacji Polski do MŚ 2022 wyniosły 72,69 mln zł, z czego 65,16 mln w TVP1 i TVP2 oraz 7,53 mln zł w TVP Sport (dane cennikowe, bez rabatów).

Reprezentacja Polski eliminacyjnych meczach zajęła drugie miejsce w swojej grupie. Nasza drużyna o awans do MŚ powalczy w meczach barażowych, które się odbędą 24 i 25 marca (półfinały) i 28 i 29 marca (finały).

Dołącz do dyskusji: 4,68 mln widzów eliminacyjnych meczów Polaków do MŚ 2022 w TVP, 72,69 mln zł z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl