Elon Musk wycofał oznaczenie konta BBC "media rządowe" na Twitterze
Elon Musk zapowiedział wycofanie z twitterowego profilu BBC etykiety "finansowane przez rząd", przyznawanej wcześniej upolitycznionym mediom z państw niedemokratycznych, np. Rosji.
BBC złożyło w tym tygodniu skargę do Twittera w związku z oznaczeniem swojego firmowego konta na Twitterze jako "media finansowane przez rząd". Oznaczenia to zostało także przyznane amerykańskiej stacji National Public Radio (NPR).
Na budżet stacji w większości (około 70 proc.)składa się abonament ustalany przez parlament (obecnie 159 funtów rocznie) i pobierany przez pocztę.
Sekcja zagraniczna BBC finansowana jest z budżetu państwa. BBC nie emituje reklam. Krajowa sekcja nadawcy nie otrzymuje żadnych funduszy rządowych.
Mimo iż to BBC World Service otrzymuje około 90 milionów funtów bezpośredniego finansowania od rządu to konto zarówno tej sekcji, jak BBC World Service lub BBC News, nie miało przyznanych na Twitterze etykiet "finansowane przez rząd".
"BBC jest, i zawsze była, niezależna. Jesteśmy finansowani przez brytyjskie społeczeństwo w formie opłaty licencyjnej" - oświadczył mediom rzecznik BBC.
Musk zmienia zdanie co do BBC
W środę na koncie BBC na Twitterze doszło do zmiany etykiety. "Media finansowane przez rząd", zastąpiło "media finansowane ze środków publicznych".
W wywiadzie dla BBC News Elon Musk wyjaśnił tę kontrowersję tym, że Twitter "stara się być dokładny".
W rozmowie z brytyjskim nadawcą właściciel Twittera odpowiadał także na pytania o szerzącą się w serwisie dezinformację, masowe zwolnienia pracowników i odczucia towarzyszące mu po przejęciu firmy.
"To była naprawdę dość stresująca sytuacja, w ostatnich miesiącach. Nic łatwego" - skwitował. Miliarder przyznał się też, że błędem było publikowanie emocjonalnych wpisów w środku nocy. Zapytany o to czy żałuje przejęcia Twitera, powiedział, że "poziom bólu był niezwykle wysoki, to nie była jakaś impreza".
Biznesową kondycję Twittera podsumował: "Z grubsza, wychodzimy na zero, nasze przepływy gotówki zaczynają wyglądać pozytywnie, to kwestia kilku miesięcy. Reklamodawcy wracają".
Możliwe iż to odpowiedź na najświeższą analizę Insider Intelligence, która już drugi raz obniżyła prognozę względem przychodów z reklam Twittera. Analitycy szacują, że globalne przychody platformy z reklam spadną z 4,14 mld dol. w 2022 roku do 2,98 mld dol. na koniec 2023 roku. To o 27,9 proc. mniej w skali roku. W efekcie udział serwisu w globalnym rynku reklamy cyfrowej nieznacznie skurczy się z 0,8 proc. do 0,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Elon Musk wycofał oznaczenie konta BBC "media rządowe" na Twitterze