Endorfina events i WebTalk łączą się w grupę spółek
Agencje eventowa endorfina events oraz digitalowa WebTalk łączą się w grupę spółek. Jednocześnie nadal będą działały pod dotychczasowymi markami. Szczegóły finansowe transakcji pozostają tajemnicą handlową.
W wyniku połączenia budżetów endorfiny events i WebTalk, ich łącze przychody w roku 2017 wyniosą ponad 30 mln zł brutto. - Połączenie budżetów dwóch spółek w jeden to oczywiście strategia skalowania biznesu, jednak najważniejsi są ludzie. To oni zbudowali obydwie marki i pracowali na ich sukces przez 9 lat w przypadku endorfina events, i 7 lat w przypadku WebTalk. Dlatego nie zamierzamy wprowadzać rewolucyjnych zmian w zespołach i zarządzaniu spółkami - mówi Agnieszka Sołtysiak, członek zarządu endorfina events i WebTalk.
Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl Maciej Ledzion, partner w endorfina events, dwa główne powody fuzji to potrzeba uzupełnienia wzajemnych kompetencji oraz skalowanie biznesu.
- Obie firmy są w pełni komplementarne. Zarówno na polu eventowym coraz częściej wykorzystywane są narzędzia digitalowe w celu osiągnięcia lepszych wyników kampanii opartych na wydarzeniach specjalnych. Z drugiej strony, z perspektywy agencji digital, eventy stanowią doskonały content służący do komunikacji w mediach cyfrowych. Zarówno jedna jak i druga spółka mają szerokie, dobrze zdywersyfikowane portfolio klientów. To dwa stabilne biznesy na swoich rynkach. Z jednej strony dajemy więc WebTalk i endorfina wzajemne zabezpieczenie się, z drugiej jeszcze większy potencjał wzrostu - komentuje Maciej Ledzion.
W WebTalk na stanowisku dyrektora zarządzającego pozostanie Michał Dunin (jednocześnie Prezes WebTalk). Drugi z dotychczasowych partnerów WebTalk, Maciej Maślak, żegna się ze spółką. Pozostanie jednak konsultantem w relacjach biznesowych z wybranymi klientami.
Z kolei w endorfina events funkcję dyrektora zarządzającego i członka zarządu nadal pełnić będzie Michał Kaleta. Czteroosobowy zarząd nowo powstałej grupy to jednocześnie jej wspólnicy - Agnieszka Sołtysiak (odpowiedzialna z finanse grupy), Michał Kaleta (odpowiedzialny za zarządzanie obszarem eventowym), Michał Dunin (odpowiedzialny za obszar digital) i Maciej Ledzion (odpowiedzialny za rozwój biznesu grupy).
Doradcą transakcyjnym i w procesie połączenia spółek był Jacek Carbol, wcześniej zarządzający funduszem FIPP w ramach Polskiego Funduszu Rozwoju. Był także związany m.in. z funduszami private equity Value4Capital i Innova Capital, jak również — jako konsultant — z PwC w Warszawie i Monitor Group w Nowym Jorku.
Endorfina events na rynku działa od 9 lat. Specjalizuje się w organizacji eventów korporacyjnych i marketingowych, np. związanych z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług.
WebTalk jest niezależną agencją digitalową, jej najważniejsze obszary działania to budowanie i realizowanie strategii dla marek w sieci, rozwój sprzedaży w segmencie e-commerce oraz komunikacja mediach społecznościowych. Na rynku istnieje od 7 lat. .
Dołącz do dyskusji: Endorfina events i WebTalk łączą się w grupę spółek