Eska liderem sieci radiowych. Radio ZET Gold z lepszym wynikiem od Planety FM
Liderem słuchalności wśród sieci radiowych w IV kwartale ub.r. była Eska, a największy wzrost zanotowało Radio Plus. Nadające od lipca Radio ZET Gold osiągnęło nieco wyższy wynik od Planety FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W IV kwartale ub.r. udział sieci radiowej Eska wyniósł 6,8 proc., czyli 1,2 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,6 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc.
>>> Rynek sieci radiowych w 2013 r.: Eska liderem, Radio Plus o 289 proc. do góry
Trzecie było Radio Plus, które awansowało z miejsca siódmego. Udział tej rozgłośni w skali roku poszedł do góry aż o 3,8 pkt. proc. (499 proc.) do 4,5 proc. To efekt tego, że od kwietnia ub.r. zmieniono format muzyczny tej stacji z soft AC na disco, wprowadzając też disco polo.. Jednak już w grudniu Radio Plus zaczęło odchodzić od grania tej muzyki i wracać do łagodnych przebojów.
Szóstą lokatę zajęła grająca muzykę w formacie oldies sieć Radio ZET Gold, która powstała w lipcu ub.r. w miejsce młodzieżowej Planety FM (więcej na ten temat). Jej udział w ostatnim kwartale ub.r. wyniósł 1,1 proc., podczas gdy rok wcześniej Planeta FM miała 0,9 proc. udziału.
- Po wynikach ZET Gold widać, że obrana przez nas strategia parasolowa przynosi oczekiwane wyniki. Przede wszystkim po zmianie struktury słuchaczy. W grupie celowej 35+ zanotowaliśmy blisko trzykrotny wzrost udziału w porównaniu do Planety FM. Powoli, ale systematycznie rośnie również udział ZET Gold w czasie słuchania w grupie 15+. Z pewnością jednak 1,1 proc. udziału nie wyczerpuje potencjału naszej stacji - mówi Wirtualnemedia.pl Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu.
Trzeba też dodać, że Radio ZET Gold pod koniec września ub.r. wystartowało z pierwszą kampanią reklamową. Objęła ona telewizję, prasę, Internet, kina i outdoor (dowiedz się więcej).
Udział w rynku % |
październik 2011 : grudzień 2011 |
październik 2012 : grudzień 2012 |
październik 2013 : grudzień 2013 |
Radio ESKA |
7,5% |
8,0% |
6,8% |
Audytorium 17 |
5,2% |
5,7% |
5,6% |
Radio Plus |
0,9% |
0,7% |
4,5% |
Złote Przeboje |
3,0% |
4,0% |
3,7% |
RMF MAXXX |
3,2% |
3,4% |
3,2% |
Radio ZET Gold |
0,9% |
0,9% |
1,1% |
Radio Wawa |
0,7% |
1,1% |
0,9% |
Antyradio |
0,5% |
0,6% |
0,5% |
Radio Roxy |
0,2% |
0,3% |
0,2% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Udział w rynku % |
październik 2012 : grudzień |
styczeń 2013 : marzec |
kwiecień 2013 : czerwiec |
lipiec 2013 : wrzesień |
październik 2013 : grudzień |
Radio ESKA |
8,0% |
8,7% |
8,0% |
7,7% |
6,8% |
Audytorium 17 |
5,7% |
5,9% |
5,0% |
5,5% |
5,6% |
Radio Plus |
0,7% |
0,9% |
2,4% |
4,9% |
4,5% |
Złote Przeboje |
4,0% |
3,5% |
3,4% |
3,7% |
3,7% |
RMF MAXXX |
3,4% |
3,4% |
3,3% |
2,8% |
3,2% |
Radio ZET Gold |
0,9% |
0,8% |
0,9% |
0,9% |
1,1% |
Radio Wawa |
1,1% |
0,8% |
0,9% |
1,0% |
0,9% |
Antyradio |
0,6% |
0,7% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
Radio Roxy |
0,3% |
0,3% |
0,4% |
0,3% |
0,2% |
N= |
21 048 |
21 053 |
21 035 |
21 037 |
21 069 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Eska liderem sieci radiowych. Radio ZET Gold z lepszym wynikiem od Planety FM
To dowodzi tylko że głupich jest jednak więcej niż myślących. Smutne to...