SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska platforma przejmuje kultową markę turystyczną

Grupa eSky (jej większościowym inwestorem jest fundusz MCI Capital) uzgodniła przejęcie marki biura podróży Thomas Cook, które ogłosiło upadłość pięć lat temu. Chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycję w Wielkiej Brytanii, nie wyklucza też wprowadzenia marki Thomas Cook na polski rynek.

Samolot z logo Thomas Cook, fot. screen z youtube / rextupaza Samolot z logo Thomas Cook, fot. screen z youtube / rextupaza

- Przejęcie brytyjskiego biura podróży przyniesie korzyści klientom z rynków, na których działa obecnie Thomas Cook, jak również wesprze naszą działalność na lokalnych rynkach w naszym regionie. Tu duży nacisk położymy na wymianę wiedzy, doświadczeń oraz produktów, przy czym szczególną uwagę zwrócimy na rozwój w pakietach dynamicznych - podkreśla w komunikacie Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky.

- W rezultacie każdy klient korzystający z usług obu firm będzie cieszyć się kompleksową ofertą City Break i Wakacje. Nadmienię, że produkt ten pozwala zaplanować podróż do dowolnego miejsca, zgodnie z indywidualnymi preferencjami i bez ograniczeń, które znamy z oferty tradycyjnych touroperatorów - opisuje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Thomas Cook, najstarsze biuro podróży na świecie, ogłosiło upadłość we wrześniu 2019 roku. Niecały rok później firma, należąca dotychczas do funduszu inwestycyjnego Fosun Tourism Group, wróciła na rynek jako platforma internetowa z ofertami turystycznymi.

Grupa eSky z Thomas Cook ma być silniejsza w Wielkiej Brytanii

W wyniku przejęcia platforma Thomas Cook zyska dostęp do portfolio lotniczego eSky składającego się z ponad 500 przewoźników lotniczych. Natomiast eSky ze wsparciem kupionej marki chce przekształcić się z platformy głównie lotniczej w turystyczną (VTO, czyli virtual travel orchestrator).

- Synergia niemal dwustuletniego dziedzictwa marki Thomas Cook z technologią i rozumieniem potrzeb współczesnych konsumentów w eSky pozwoli umocnić naszą pozycję na zachodzie Europy, a także zwiększy elastyczność naszej oferty. Dzięki przejęciu wejdziemy w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Wielkiej Brytanii, co będzie doskonałą promocją polskiego biznesu na arenie międzynarodowej - zapewnia Łukasz Habaj.

Umowa Grupy eSky z funduszem Fosun Tourism Group dotyczy przejęcia działalności Thomas Cook na wszystkich rynkach z wyjątkiem jej Chin i Indii. Nie ujawniono kwoty transakcji. Do jej finalizacji potrzebna jest zgoda brytyjskiego regulatora Civil Aviation Authority.

- Akwizycja Thomasa Cooka jest elementem strategii buy&build budującej wartość i wpisuje się w długoterminowy cel eSky: rozwijania segmentu pakietów dynamicznych oraz ekspansji zagranicznej - komentuje Michał Górecki, senior investment partner w funduszu MCI Capital, większościowym udziałowcu eSky.

- Poprzez oferowanie elastycznych pakietów City Break i Wakacji chcemy dostarczać Polakom i klientom eSky w całej Europie bardziej elastyczną i konkurencyjną cenowo ofertę niż tradycyjne biura podróży. Przejęcie najstarszej marki turystycznej na świecie umocni pozycję eSky na rynkach zagranicznych, w szczególności na największym rynku turystycznym w Europie, czyli rynku brytyjskim. Dzięki tej akwizycji łączna sprzedaż pakietów turystycznych w eSky ma szansę w przyszłym roku przekroczyć 1 mld zł i utrzymać trzycyfrową dynamikę wzrostu - wylicza.

W Wielkiej Brytanii Grupa eSky wypracowała w ub.r. 40 proc. swojej łącznej sprzedaży. To dla niej największy rynek w Europie Zachodniej. Firma nie wyklucza wprowadzenia w przyszłości marki Thomas Cook do Polski i innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej 

Inwestorzy MCI Capital zadowoleni

Fundusz MCI Capital na początku 2022 roku za 55 proc. udziałów eSky zapłacił ponad 155 mln zł. W czwartek, po ogłoszeniu przejęcia Thomasa Cooka przez eSky, kurs akcji MCI Capital zyskał 7,8 proc.

Dołącz do dyskusji: Polska platforma przejmuje kultową markę turystyczną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl