SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska sprzedaje reklamy przy Euro 2024 i igrzyskach. Kupiono połowę czasu przy meczach Polaków

Choć Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2024 ruszają dopiero za niespełna 2 miesiące, już teraz zainteresowanie reklamodawców jest duże. Biuro reklamy Telewizji Polskiej wyprzedało już blisko połowę dostępnego czasu reklamowego przy meczach grupowych Polaków. 

Robert Lewandowski podczas meczu z Meksykiem Robert Lewandowski podczas meczu z Meksykiem

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2024 odbędą się od 14 czerwca do 14 lipca. Mecze transmitowane będą w TVP1, TVP2 i TVP Sport oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport. 

Mecze fazy grupowej rozgrywane będą o godz. 15., 18. i 21., zaś mecze fazy pucharowej o godz. 18. i 21. W Euro 2024 zagrają 24 drużyny, podzielone na 6 grup. Rozegranych zostanie 51 spotkań, z czego 45 będzie transmitowanych w prime time. 31 spotkań pokaże TVP1, 14 - TVP2 i 51 - TVP Sport. Faza grupowa obejmuje 36 spotkań, 1/8 finału - 8, ¼ finału - 4, półfinał - 2 i finał - 1. 

Sprzedaż wybranych meczów live UEFA Euro 2024 jest prowadzona w cenniku. Oferta reklamowa objęta jest sprzedażą łączoną (TVP1 + TVP2 + TVP Sport). Dla sprzedaży meczów obowiązują warunki klienta na 2024 rok, a pasma objęte dedykowaną ofertą na UEFA Euro 2024 są wyłączone z mechanizmu gwarancji średniej ceny.

Ponad 460 tys. zł za spot przy meczu Polaków 

Pierwszeństwo zakupu, do 10 marca, mieli oficjalni sponsorzy, którymi są: Alipay, Atos, Adidas, Betano, Booking.com, BYD, Coca-Cola Zero Sugar, Hisense, Lidl, Strauss, Unilever, Visit Qatar i Vivo. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpoczął się 11 marca. 

Najdroższe spoty to te emitowane przy meczach z udziałem polskiej reprezentacji. 16 czerwca Polacy zagrają z Holandią - spot przy tej transmisji kosztuje 386,9 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). Pięć dni później, 21 czerwca polska kadra zmierzy się z Austrią - spot kosztuje również 386,9 tys. zł. 25 czerwca odbędzie się mecz Francja - Polska. Wówczas za reklamę trzeba zapłacić 464,3 tys. zł.

Marcin Gudowicz, dyrektor biura reklamy TVP zapewnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że czas reklamowy przy meczach UEFA Euro 2024 cieszy się dużą popularnością. Dodaje, że bardzo pozytywnie na popyt wpłynął awans polskiej reprezentacji na to wydarzenie.
 
- Grupowe mecze Polaków mamy wyprzedane już w blisko 50 proc. Dzięki sprzedaży łączonej, tj. reklamodawca kupuje reklamę jednocześnie w TVP1, ale też w TVP Sport przekaz marketera może w 30 sekund dotrzeć nawet do 8 milionów widzów. To jedyna taka oferta na rynku - podkreśla Marcin Gudowicz. Zaznacza, że zainteresowanie cieszą się też mecze innych reprezentacji. - Rozmowy z marketerami i agencjami ciągle trwają, szczególnie, że minął okres pierwszeństwa zakupu przez oficjalnych sponsorów wydarzenia - dodaje.

Zaznacza, że BR TVP ma też bardzo dużo zapytań dotyczących oferty online. - Reklamodawcy zauważyli wysokie oglądalności meczów w internecie, ale też doceniają możliwości jakie dają niestandardowe formy sprzedaży, np. takie jak Google One Box. Przy tegorocznych Mistrzostwach Europy mamy też możliwość sprzedaży sponsoringu studiów meczowych - wylicza.

Blisko 280 mln zł z reklam przy Euro 2020, rusza sprzedaż reklam przy igrzyskach

Szefa biura reklamy TVP zapytaliśmy też, na jaki poziom przychodów z reklam przy Euro 2024 liczy nadawca, jednak nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Przypomnijmy, że na reklamach przy transmisjach z Euro 2020 (od 11 czerwca do 11 lipca 2021 roku) TVP zarobiła cennikowo 217,86 mln zł. Mecze rozgrywane w ramach turnieju na jej antenach śledziło średnio 2,76 mln osób, a przynajmniej fragment zobaczyło 26,45 mln widzów. Największą publiczność gromadziły spotkania Polaków oraz finał rozgrywek. 

Marcin Gudowicz dodaje, że dużym zainteresowaniem komercyjnym cieszą się w tym roku także letnie igrzyska olimpijskie, które odbędą się w Paryżu między 26 lipca a 11 sierpnia. - Poza stałymi pewniakami, jak lekkoatleci, czy kajakarki na Igrzyskach o medale powalczą największe polskie gwiazdy, w tym Iga Świątek oraz reprezentacje siatkarzy. To, wraz z europejską strefą czasową wydarzenia, buduje znacznie większe zainteresowanie marketerów niż miały poprzednie Igrzyska - podkreśla szef BR TVP. 

W tym momencie otwierana jest sprzedaż, ciągle jeszcze z pierwszeństwem dla oficjalnych sponsorów Igrzysk. Na najbliższe dni zaplanowane są spotkania z reklamodawcami i agencjami mediowymi. 

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska sprzedaje reklamy przy Euro 2024 i igrzyskach. Kupiono połowę czasu przy meczach Polaków

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Für Doutchland
Chodzi o to żeby prawa kupiły tak zwane wolne media bo spółka która została POddana w stan likwidacji musi napędzić widownię mediom POdprządKOwanej władzy
1 1
odpowiedź