SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska największymi reklamodawcami prasowymi

W ub.r. najwięcej na reklamę w prasie wydały Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska. Obie firmy zmniejszyły jednak budżety w porównaniu do 2009 roku.

Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, firma Euro-Net Warszawa, właściciel sieci sklepów RTV Euro AGD, w 2010 roku na reklamę w gazetach przeznaczyła 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Kolejna w zestawieniu Metro Group, do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn, zwiększyła swoje wydatki o 18 proc.

Z kolei Polska Telefonia Cyfrowa przeznaczyła na reklamę w gazetach o 24 proc. mniej, a Polkomtel – 19 proc. więcej niż w 2009 roku. Ogółem wydatki reklamowe w tym segmencie – zarówno wśród największych, jak i wszystkich marketerów – były minimalnie mniejsze niż rok wcześniej.

Przypomnijmy, że wśród dzienników zdecydowanie największe wpływy reklamowe osiągnęła w ub.r. "Gazeta Wyborcza" (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich tytułów).

Cennikowe wydatki reklamowe w gazetach
  2010 2009
Euro-Net Warszawa 73 436 300 zł 78 120 614 zł
Metro Group 69 167 701 zł 58 693 831 zł
Polska Telefonia Cyfrowa 32 247 485 zł 42 397 538 zł
Dobra Pożyczka 25 730 373 zł  - *
Polkomtel 24 586 609 zł 20 587 707 zł
5 największych reklamodawców 225 168 468 zł 225 502 909 zł
wszyscy reklamodawcy 2 330 076 369 zł 2 352 044 787 zł
* zajmujący w 2009 roku to miejsce PTK Centertel cennikowo wydał 25 703 219 zł


Natomiast na reklamę w magazynach najwięcej przeznaczyła w ub.r. firma L'Oreal Polska, przy czym jej wydatki były o 17 proc. mniejsze niż w 2009 roku. Z kolei Unilever Polska zwiększył swój budżet w tym zakresie o 39 proc., a Procter & Gamble DS Polska – o 41 proc. Jednak łączne wydatki 5 największych reklamodawców w segmencie magazynów były o 13 proc. mniejsze niż rok wcześniej. 

Wśród tytułów największe wpływy reklamowe osiągnął w ub.r. "Newsweek Polska" (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich czasopism).

Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach
  2010 2009
L'Oreal Polska 75 612 207 zł 90 945 546 zł
Unilever Polska 65 302 429 zł 46 862 938 zł
Procter & Gamble DS Polska 55 148 619 zł 39 088 279 zł
CT Creative Team 33 817 548 zł 33 953 575 zł
Nestlé Polska 33 197 792 zł  - *
5 największych reklamodawców 211 882 769 zł 244 419 061 zł
wszyscy reklamodawcy 2 350 827 398 zł 2 341 335 624 zł
* zajmująca w 2009 roku to miejsce Nivea Polska cennikowo wydała 34 315 470 zł


 

Dołącz do dyskusji: Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska największymi reklamodawcami prasowymi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl