1,47 mln widzów finału Eurowizji w TVP1 i TVP Polonia, 2,97 mln występu Brzozowskiego w II półfinale
Sobotni finał 65. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 1,48 mln widzów, o 330 tys. osób więcej niż zeszłoroczny finał. Z kolei występ polskiego reprezentanta - Rafała Brzozowskiego - w drugim półfinale śledziło 2,97 mln osób.
Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 0.56 w nocy wyniosła w Jedynce 1,40 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 15,09 proc. w grupie 4+, 14,39 proc. w grupie 16-49 i 12,95 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 74 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 0,80 proc., 1,10 proc. i 0,90 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 1,48 mln oglądających oraz odpowiednio 15,89 proc., 15,49 proc. i 13,85 proc. udziału w rynku.
TVP1 w czasie pokazywania transmisji była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, którego udział wyniósł 6,87 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVP2 (5,59 proc.) oraz Polsat (4,67 proc.).
Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka była niekwestionowanym liderem.
Pierwszy półfinał, który odbył się 18 maja br., w TVP1 i TVP Polonia oglądało 1,44 mln widzów (odpowiednio 11,80 proc., 9,53 proc. i 9,40 proc. udziału; w TVP1 było to 1,33 mln widzów, a w TVP Polonia - 108 tys.).
Pokazany na obu antenach drugi półfinał dwa dni później śledziło 2,54 mln osób (21,07 proc., 16,69 proc. i 16,81 proc. udziału).
W trakcie tego półfinału Polskę na Eurowizji reprezentował Rafał Brzozowski. Wykonanie piosenki „The Ride” nie pozwoliło mu na awans do finałowego koncertu.
Występ naszej reprezentacji odbył się miedzy godz. 21.29 a 21.32. Oglądało go około 2,97 mln widzów (z czego 2,82 mln w TVP1 i 150 tys. w TVP Polonia). Jednocześnie była to szczytowa oglądalność transmisji drugiego półfinału Eurowizji.
Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory o 330 tys. widzów więcej niż zeszłoroczny (do którego również nie awansowała Polska). Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 1,15 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 12,56 proc. w grupie 4+, 12,61 proc. w grupie 16-49 i 12,08 proc. w grupie 16-59.
Tegoroczną edycję Eurowizji wygrał Grupa Maneskin z Włoch, która prezentowała utwór „Zitti E Buoni”.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 9,66 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,47 mln widzów finału Eurowizji w TVP1 i TVP Polonia, 2,97 mln występu Brzozowskiego w II półfinale