Facebook wprowadza w Polsce platformę Marketplace służącą do sprzedaż przedmiotów pomiędzy użytkownikami
Facebook udostępnił w Polsce platformę Marketplace, dzięki której użytkownicy serwisu mogą sprzedawać i kupować konkretne przedmioty. W łatwym odnalezieniu ofert ma pomagać wyszukiwarka oraz system filtrów.
Platforma Marketplace została wprowadzona przez Facebook oficjalnie jesienią ub.r. Stopniowo oferta była rozszerzana na kolejne rynki, dzisiaj jest dostępna w 27 krajach, w tym także w Polsce.
Marketplace to opcja pozwalająca użytkownikom na sprzedawanie i kupowanie przedmiotów za pośrednictwem Facebooka. W komunikacie Facebook wyjaśnia, że aby zacząć korzystać z Marketplace wystarczy kliknąć na ikonę sklepu w menu na Facebooku. Platforma wyświetli listę przedmiotów, które osoby w pobliżu wystawiły na sprzedaż.
By wyszukać konkretny przedmiot można skorzystać z wyszukiwarki lub z filtrów wg lokalizacji, kategorii i ceny. Dzięki narzędziu lokalizacyjnemu można zmienić region wyszukiwania lub wybrać zupełnie inne miasto.
Gdy użytkownik znajdzie coś interesującego dla siebie może kliknąć w ofertę by zobaczyć więcej szczegółów na temat produktu, a także imię i zdjęcie sprzedającego wraz z miastem, w którym mieszka. Użytkownik może sprawdzić kiedy sprzedający dołączył do Facebooka oraz czy ma z nim wspólnych znajomych. Następnie wystarczy napisać prywatną wiadomość do sprzedającego by zgłosić chęć zakupu i ustalić szczegóły.
Według Facebooka także sprzedawanie przedmiotów na platformie Marketplace jest łatwe. Należy zrobić zdjęcie produktu, wpisać jego nazwę, opis i cenę, potwierdzić lokalizację, wybrać kategorię oraz opublikować ogłoszenie.
Wcześniej sprzedawanie przedmiotów na Facebooku odbywało się często za pośrednictwem grup. Jak ujawnia Facebook grupy kupna i sprzedaży są każdego miesiąca odwiedzane przez ponad 550 mln ludzi na całym świecie - od małych grup osiedlowych po wyspecjalizowane społeczności dla kolekcjonerów.
Marketplace ma umożliwiać stworzenie jednej przestrzeni do handlu dla całej społeczności Facebooka. Pozwala również użytkownikom na śledzenie wszystkich zakupów zrobionych za pośrednictwem Marketplace, przechowywanie zapisanych produktów, przedmiotów które wystawili na sprzedaż oraz rozmów z innymi użytkownikami platformy.
Według danych serwisu grupy kupna i sprzedaży co miesiąc odwiedza ponad 550 mln użytkowników.
W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza w Polsce platformę Marketplace służącą do sprzedaż przedmiotów pomiędzy użytkownikami