Facebook największym zagrożeniem dla prywatności w internecie
Według 59% konsumentów największym zagrożeniem dla naszej prywatności w internecie jest Facebook. Na kolejnych miejscach znalazły się Twitter i Google - wynika z badania McCann Truth Central.
40% badanych stwierdziło, że największe zagrożenie stanowi Twitter, a 32% wskazało na wyszukiwarkę Google (niemal dwukrotnie więcej niż w 2011 roku - 18%).
Natomiast najbardziej ufamy bankom i nieustająco wierzymy, że wykorzystują one nasze dane osobowe w odpowiedni i zgodny z prawem sposób.
Najważniejszym wskaźnikiem, jakim kierują się respondenci jest to, o czym i gdzie mówimy, oraz czy inni użytkownicy mediów społecznościowych będą uważali zamieszczane przez nas treści za ciekawe.
Tylko 34% badanych uważa, że publikowanie w statusie na Facebooku rutynowych czynności jest ciekawe z punktu widzenia innych, a tylko 35% myśli, że częste podawanie informacji gdzie właśnie jesteśmy w serwisie Foursquare, jest dla innych ciekawe.
Prawie 2/3 respondentów uważa, że prowadzenie osobistego bloga, który dokumentuje nasz dzień, nie jest ciekawe.
73% respondentów jest zdania, że dodawanie na LinkedIn osób, których nie znamy, nie jest już modne, a 63% osób uważa za modne wyrzucanie z Facebooka osób, których nie zna w świecie rzeczywistym. 72% pytanych nie uważa, że zapraszanie do grona przyjaciół na Facebooku osób, których nie znamy, nie jest już modne.
Badanie pokazało także, że wątpliwości dotyczące ochrony prywatności w sieci mają wpływ na młode pokolenie, które zaczyna przenosić swoje zainteresowanie i czas z Facebooka na Snapchata. Serwis ten zapewnia im bowiem większą prywatność i mniejsze prawdopodobieństwo na pojawienie się w wyszukiwarce Google.
Ponad połowa respondentów poniżej 34 roku życia i 75% osób korzystających z Instagramu poniżej 35 roku życia uznało tzw. "słit focie" (fotografowanie samego siebie, najczęściej za pomocą smartfona lub kamery internetowej, a następnie zamieszczanie tych fotografii w mediach społecznościowych) za nieciekawe i nudne.
Ponadto dla 66% respondentów marka używająca treści z ich profili społecznościowych bez ich zgody, nie zasługuje na to by ją lubić. Ponad 50% pytanych uważa także, że marki przestają być ciekawe, kiedy do przyciągania uwagi używają automatycznie spersonalizowanych reklam na portalach społecznościowych.
Badanie ilościowe McCann Truth Central "Prawda o prywatności" zostało przeprowadzone w listopadzie 2013 r. na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzone 5 panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.
Dołącz do dyskusji: Facebook największym zagrożeniem dla prywatności w internecie