Facebook zmieni nazwę, Zuckerberg stawia na metaverse
Już w przyszłym tygodniu serwis społecznościowy Facebook ma zmienić nazwę swojej firmy - podał serwis Theverge. Nowa nazwa ma odzwierciedlać koncentrację Facebooka na budowaniu metaverse - komputerowo generowanego środowiska służącego do komunikacji, związanego z AR i VR.
Według ustaleń Theverge nową nazwę swojej firmy Mark Zuckerberg miałby ogłosić 28 października, podczas dorocznej konferencji Facebooka. Może jednak ujawnić ją wcześniej, by zasygnalizować ambicję giganta technologicznego. Ambicje te można sprowadzić do stwierdzenia, że Facebook chce być znany w przyszłości już nie tylko jako gigant mediów społecznościowych, lecz także jako kreator technologicznej nowości, które ma zrewolucjonizować świat. Rzecznik firmy nie chciał skomentować tych informacji.
Najprawdopodobniej - jak piszą dziennikarze - sam serwis społecznościowy jednak nie zmieni nazwy, lecz stanie się jednym z produktów giganta - obok WhatsApp czy Instagrama - który trafi pod skrzydła nowej spółki.
Technologiczną nowością, na którą mocno stawia Facebook, ma być metaverse: zestaw wirtualnych przestrzeni, oferujących nowe sposoby interakcji w internecie. Metaverse ma być platformą, umożliwiającą użytkownikowi wykraczanie poza świat mediów społecznościowych, ale jednocześnie nadal (podobnie jak Facebook) służyć ma do porozumiewania się i wchodzenia w interakcje w rzeczywistości 3D.
Facebook stawia na metaverse
Facebook zatrudnia już ponad 10 tys. pracowników pracujących nad gadżetami mającymi ułatwiać funkcjonowanie w metaverse, takimi jak okulary AR. Zdaniem Zuckerberga – po wprowadzeniu metaverse mają być one tak wszechobecne jak smartfony. W ciągu najbliższych pięciu lat gigant technologiczny ma też stworzyć 10 tys. nowych miejsc pracy dla specjalistów w Unii Europejskiej. To także ma związek z planami firmy dotyczącymi budowy metaverse.
Firma Marka Zuckerberga podkreśla, że "metaverse, podobnie jak internet, będzie wspólnym dokonaniem firm technologicznych, programistów, twórców i decydentów, którego kluczowymi cechami będzie otwartość i interoperacyjność".
W drugim kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc. do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów. Koncern zaznaczył, że w drugim półroczu tempo wzrostu jego wyników może znacząco spaść.
Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld. Koncern nie podaje dokładnych danych o liczbie użytkowników Instagrama i WhatsAppa.
Dołącz do dyskusji: Facebook zmieni nazwę, Zuckerberg stawia na metaverse