Facebook wprowadza Streamer Fan Groups. Nowe narzędzia dla twórców na platformie Facebook Gaming
Facebook zapowiedział wprowadzenie pakietu o nazwie Streamer Fan Groups. Pozwoli on na lepsze dotarcie przez twórców do odbiorców streamów z gier, a także większą integrację wewnątrz społeczności graczy w Facebook Gaming.
Platforma Facebook Gaming funkcjonuje na Facebooku od pewnego czasu oferując dostęp do gier z poziomu serwisu i w wersji mobilnej. Z kolei w kwietniu ub.r. Facebook udostępnił nową aplikację Facebook Gaming przeznaczoną głównie do oglądania rozgrywek z gier, podobnie jak to się dzieje w serwisie Twitch.
Jesienią 2020 r. Facebook poinformował, że wprowadza do oferty nowe gry dostępne bezpośrednio z chmury, które nie wymagają instalacji i pozwalają na natychmiastową rozgrywkę.
Nowe możliwości w Facebook Gaming
Tera z w komunikacie skierowanym do Wirtualnemedia.pl Facebook ujawnił, że zaprezentował Streamer Fan Groups – przestrzeń dla twórców gamingowych oraz ich fanów. Zgodnie z zapowiedzią nowe narzędzia umożliwią rozwój i lepszą integrację społeczności gamingowej.
Czytaj także: Polski rynek gier będzie wart 3 mld zł w 2024 roku
Według Facebooka np. twórca rozpoczynający transmisję może ją udostępnić grupie, a jej członkowie dostaną powiadomienia zachęcające do dołączenia.
Nowością ma być także lepsza organizacja treści pojawiających się w grupie. Posłużą do tego tematy-hasztagi przypinane w menu grupy, natomiast tematyczne czaty i pokoje pomogą członkom społeczności łatwiej odnaleźć informacje, których poszukują.
Nowy typ posta pozwoli z kolei członkom grupy znaleźć osoby chętne do wspólnego grania. Zgodnie z planem nowe funkcje będą udostępniane stopniowo, tak by Facebook mógł na bieżąco zbierać opinie na ich temat.
W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.
Czytaj także: Gry-Online ze wzrostem wpływów o 29 proc. i 1,6 mln zł zysku, szykują nowe serwisy
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza Streamer Fan Groups. Nowe narzędzia dla twórców na platformie Facebook Gaming