Facebook wprowadza nowe formaty reklam konwersacyjnych, skierowane do małych firm
Facebook wprowadził właśnie nowy zestaw produktów reklamowych, które mają skupiać się przede wszystkim na rozwijaniu bezproblemowych transakcji e-commerce, oszczędzając czas i wysiłek małych firm oraz personalizując wirtualne doświadczenie marki z klientem.
Według sondażu Harrisa z 2020 r. cytowanego przez Facebook, 75 proc. dorosłych na całym świecie chce komunikować się z firmami za pośrednictwem wiadomości „w ten sam sposób, w jaki komunikują się ze znajomymi i rodziną”.
Aby to urzeczywistnić, Facebook, oprócz swojej marki, inwestuje w Instagram i WhatsApp, a także w narzędzia do komunikacji biznesowej i narzędzia komunikacji wielokanałowej, takie jak poczta e-mail.
Firmy będą teraz mogły wybrać dowolną platformę wiadomości firmy, a Facebook umieści aplikację czatu bezpośrednio w reklamie tej firmy, gdziekolwiek jest najbardziej prawdopodobne, że rozmowa będzie miała miejsce.
Platforma umożliwia również klientom rozpoczęcie czatu WhatsApp z profilu firmy na Instagramie.
Wkrótce firmy będą miały możliwość tworzenia reklam, które klikają WhatsApp bezpośrednio z Instagrama. Wystarczy jedno dotknięcie, aby użytkownik rozpoczął rozmowę z marką.
Messenger wkrótce będzie zawierał prośbę o wycenę, która pozwoli firmom wybrać 4-5 pytań, które należy zadać konsumentom przed rozpoczęciem rozmowy. Konsumenci będą mogli wtedy poprosić o wycenę firmy na Facebooku za pomocą krótkiej ankiety za pośrednictwem Messengera.
Ponadto Facebook planuje przetestować płatne i organiczne narzędzia, aby pomóc małym firmom w odkrywaniu i kwalifikowaniu potencjalnych klientów bezpośrednio na Instagramie.
Platforma planuje przetestować zdolność firm do zarządzania e-mailami bezpośrednio przez Inbox i wysyłania e-maili remarketingowych z Facebook Business Suite. Kolejną nową funkcją jest menedżer plików, który ma pozwolić firmom na „łatwe tworzenie, zarządzanie i publikowanie treści w ramach Business Suite.
W tym pakiecie dostępne będą też testy umożliwiające firmom porównywanie wielu wersji tego samego postu, aby zdecydować, która z nich będzie najbardziej skuteczna pod względem zaangażowania konsumentów. Dodatkowe testy są przeprowadzane na kontach roboczych, aby zapewnić większą kontrolę. Firmy będą mogły logować się do Business Managera bez konieczności posiadania konta osobistego.
Konta te mogą być zarządzane przez firmy w imieniu ich pracowników, z dostępem do funkcji klasy korporacyjnej, takich jak integracja jednokrotnego logowania. Ta zmiana ma na celu zapewnienie firmom większej kontroli nad bezpieczeństwem kont swoich pracowników.
Platforma planuje udostępnić te funkcje w 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza nowe formaty reklam konwersacyjnych, skierowane do małych firm