Facebook wprowadza zmiany reklamowe. „Historie Sponsorowane” domyślnie do każdego pakietu
Do końca 2013 r. Facebook chce zaproponować klientom nowe pakiety reklamowe. Z 27 formatów zostanie mniej więcej połowa. Na razie do każdego pakietu dołączone będą domyślnie „Historie Sponsorowane”.
Wszystkie zmiany w ofercie reklamowej Facebooka zaczną być wprowadzane jeszcze w tym miesiącu. Na początek „Historie Sponsorowane” zostaną zintegrowane ze wszystkimi dostępnymi pakietami. Marcin Bruś oraz Yllija Kondratyiuk, zarządzający polskim oddziałem Facebooka, mówią w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w tej chwili „Historie Sponsorowane” są wśród klientów najpopularniejszym formatem reklamowym.
- Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że format ten jest w stanie w znaczący sposób zwiększyć zaufanie konsumenta do marki - aż o 68 procent. Wcześniej reklamodawcy musieli decydować, czy skorzystają z „Historii Sponsorowanych” czy nie. Naszym zdaniem kontekst społecznościowy w kluczowy sposób zwiększa potencjał reklam, dlatego postanowiliśmy dołączyć „Historie Sponsorowane” domyślnie do każdego pakietu - podkreślają Bruś oraz Kondratyiuk.
W najbliższym czasie Facebook umożliwi reklamodawcom także pełniejsze korzystanie z opcji PTAT (People Talking About This). Do tej pory za pośrednictwem PTAT można było uzyskać m.in. informację o liczbie polubień oraz o liczbie użytkowników, którzy dyskutują na dany temat. Teraz będzie można generować różnego rodzaju raporty, pokazujące dane (nie tylko liczbę polubień, ale dodatkowo liczbę komentarzy, w tym dane na temat komentarzy pozytywnych i negatywnych itp.). Wszystkie formaty reklamowe otrzymają także spójny wygląd. Reklamy wyświetlane w prawej kolumnie oraz w dziale aktualności będą wyglądały podobnie. Mimo że pakietów reklamowych będzie docelowo mniej, to będą bardziej kompleksowe niż dotychczas.
Według najnowszych danych udostępnionych przez polskie biuro serwisu, Facebook ma w naszym kraju w tej chwili pomiędzy 10 a 11 mln aktywnych użytkowników (liczba ta jest ruchoma dlatego, że aktywny użytkownik to taki, który przynajmniej raz w miesiącu loguje się na swoje konto i z tego powodu jest ona zmienna). Intensywnie zwiększa się przy tym liczba osób korzystających z Facebooka za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jest ich na razie około 5,5 mln i ta liczba wzrasta.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza zmiany reklamowe. „Historie Sponsorowane” domyślnie do każdego pakietu