Kampania Przeciw Homofobii i Facebook we wspólnej akcji "Na Wyciągnięcie Ręki" pomagają młodym osobom LGBT+
Kampania Przeciw Homofobii i Facebook ruszają ze wspólną akcją społeczną "Na wyciągnięcie ręki", która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBT+. Dodatkowo ma wskazać, gdzie mogą szukać pomocy - tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku.
Sytuacja młodych osób LGBT+ w Polsce jest alarmująca. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Kampanię Przeciw Homofobii i Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW aż 70 proc. z nich choć raz doświadczyło przemocy psychicznej lub fizycznej. Ponad połowa z nastolatków LGBT+ mierzy się z depresją, a prawie 70 proc. ma myśli samobójcze. Stan psychiczny młodych osób ze społeczności LGBT+ pogorszył się wraz z pandemią.
Aż 80 proc. twierdzi, że czas przymusowej izolacji, spędzony w często homo- lub transfobicznym domu, negatywnie wpłynął na ich dobrostan psychiczny. Znajduje to odzwierciedlenie w liczbie osób zgłaszających się po pomoc do organizacji społecznych, w tym m.in. do Kampanii Przeciw Homofobii, która znacznie wzrosła wraz z pandemią.
W ramach akcji "Na Wyciągnięcie Ręki" do sieci trafiła seria spotów wideo. Ich bohaterkami i bohaterami jest aż 17 młodych osób ze społeczności, które reprezentują wszystkie literki z akronimu LGBTQIAP – lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, interpłciowe, aseksualne i panseksualne. Pojawią się też nagrania z psycholożkami i psychologami, którzy wytłumaczą m.in. jak radzić sobie z izolacją w czasie pandemii i co robić, gdy dopadnie kogoś poczucie beznadziei.
"Na wyciągnięcie ręki" to również strona internetowa nawyciagnieciereki.pl, na której zebrano kontakty do organizacji społecznych świadczących bezpłatną pomoc psychologiczną.
Kampania Przeciw Homofobii i Facebook pomagają młodym LGBT+
- Kluczowe dla młodzieży LGBT+ jest świadomość, że to jak siebie przeżywają nie jest odosobnione. Wiedza na temat tego, gdzie szukać pomocy może uratować niejedno życie. To, co często jest przyczyną chronicznego poczucia bezsensu i depresji to myśl, że funkcjonuje się w pełnej izolacji i nie ma nikogo, kto może nam pomóc. Wiele młodych osób oraz ich rodziców nie wie gdzie należy zgłosić się po pomoc, a szukanie wsparcia dla osób LGBT+ jest o tyle trudniejsze, że osoby te często odbijają się od gabinetów i miejsc, w których nie mogą uzyskać profesjonalnej pomocy właśnie w tematyce pracy z osobami LGBT+. Dlatego tak ważne są działania informacyjne i takie akcje społeczne jak Na wyciągnięcie ręki, która daje młodym osobom LGBT+ wsparcie i wskazują, gdzie mogą znaleźć pomoc - wyjaśnia psycholożka, Wiola Jaworska.
Akcja społeczna Na Wyciągnięcie Ręki powstała z inicjatywy Kampanii Przeciw Homofobii oraz Facebooka.
Za kreację kampanii i produkcję treści wizualnych odpowiada agencja Pacyfika, a za reżyserię spotów Antoni Ferency. Za koordynację projektu i PR odpowiada agencja H+K Strategies. Za produkcję spotów video odpowiada Film Produkcja. Za postprodukcję spotów Human Ark. Za landing page kampanii - Rewire.Studio.
Dołącz do dyskusji: Kampania Przeciw Homofobii i Facebook we wspólnej akcji "Na Wyciągnięcie Ręki" pomagają młodym osobom LGBT+
Człowiek, nie ideologia.
Rzecz jasna bezinteresownie i z dobrego serca. Jak zwykle.