Facebook zakazuje reklam zniechęcających do szczepień
Amerykańska firma Facebook Inc., do której należy Facebook, poinformowała we wtorek, że wprowadza zakaz publikacji w tym serwisie społecznościowym reklam, które zniechęcają ludzi do szczepień.
Zasady Facebooka już wcześniej zabraniały zamieszczania reklam zawierających fałszywe informacje o szczepionkach, ale reklamy wyrażające sprzeciw wobec szczepionek były dotąd dozwolone, o ile nie zawierały fałszywych stwierdzeń.
"Teraz jeśli reklama w sposób wyraźny będzie zniechęcała kogoś do szczepienia, odrzucimy ją" - poinformowała firma we wpisie na blogu.
Facebook zacznie wprowadzać nową politykę w najbliższych dniach.
Firma stwierdziła, że szczepionka przeciw Covid-19 nie będzie dostępna jeszcze "przez jakiś czas", ale pandemia podkreśliła znaczenie zachowań profilaktycznych.
Facebook zacznie również w tym tygodniu kierować użytkowników z USA do informacji o szczepionce przeciw grypie i o tym, w jaki sposób można ją otrzymać.
Czytaj także: Facebook usuwa kilkaset fejkowych kont wspierających Trumpa
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 r. 18,69 mld dol. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld dol.). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 mld dol., co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale zysk netto w wysokości 5,18 mld dol., w porównaniu do 2,62 mld dol. zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook zakazuje reklam zniechęcających do szczepień