Facebook zwiększy kontrolę nad reklamami od polityków. Będzie możliwość ich wyłączenia
Facebook zapowiedział że udostępni użytkownikom narzędzia zwiększające kontrolę nad reklamami politycznymi w perspektywie nadchodzących wyborów prezydenckich w USA. Otrzymają oni dostęp do szczegółowych informacji na temat finansowania poszczególnych kampanii, a także możliwość całkowitego zablokowania na swoich kontach reklam pochodzących od polityków.
Facebook w ostatnim czasie nie ma dobrej prasy w kwestiach społecznych i politycznych. Serwis był posądzany o sprzyjanie lewicowym poglądom przez amerykańskie środowiska prawicowe, ostatnio zaś znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak pozostawił w serwisie kontrowersyjne wpisy Donalda Trumpa, co spowodowało żywe protesty pracowników firmy.
Facebook bez reklam politycznych
Teraz Facebook zapowiedział że zamierza dać swoim użytkownikom większą kontrolę nad reklamami o tematyce politycznej, które pojawiają się w serwisie coraz częściej w związku ze zbliżającą się kampanią prezydencką w USA oraz tamtejszymi wyborami do Kongresu.
Czytaj także: Facebook nie będzie się dzielił przychodami z mediami w Australii. Grozi rezygnacją z newsów
Naomi Gelit, dyrektorka odpowiedzialna w Facebooku m.in. za kwestie społeczne potwierdziła, że w najbliższym czasie serwis otrzyma dodatkowe opcje ułatwiające obywatelom USA udział w tamtejszym życiu politycznym.
Zgodnie z obietnicą amerykańscy użytkownicy Facebooka będą mieli do dyspozycji dedykowany panel pozwalający im na dokładne prześledzenie z jakiś źródeł jest finansowana konkretna kampania polityczna emitowana na tej platformie.
Facebook zapowiedział także, że w ramach wprowadzanych zmian w serwisie uruchomi narzędzie pozwalające na całkowicie zablokowanie reklam politycznych, które publikują na platformie kandydaci na prezydenta USA czy też członków amerykańskiego Kongresu.
Według obietnic Facebooka podobne rozwiązania związane z reklamą polityczną zostaną w przyszłości wprowadzone nie tylko w USA, ale także w innych krajach.
Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.
Czytaj także: Burza po zmianie logo przez CD Projekt Red. „Jesteśmy zwolennikami pełnej tolerancji światopoglądowej”
Dołącz do dyskusji: Facebook zwiększy kontrolę nad reklamami od polityków. Będzie możliwość ich wyłączenia