„Fakt” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” (raport o czytelnictwie dzienników)
„Fakt” pozostaje najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce, zwiększając przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za okres od lutego do lipca 2014 roku, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lutego do lipca 2014 roku sięgało 13,36 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,71 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 1,65 pkt. proc.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,94 pkt. proc. do 9,34 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 5,10 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,27 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,83 pkt. proc. do poziomu 3,55 proc.
Wiek: 15-75 lat | luty 2014 : lipiec 2014 | luty 2013 : lipiec 2013 |
Tytuł | procent respondentów | |
Fakt | 13,36% | 11,71% |
Gazeta Wyborcza | 9,34% | 11,28% |
Super Express | 5,10% | 5,37% |
Metro | 3,55% | 4,38% |
Przegląd Sportowy | 3,26% | 3,46% |
Rzeczpospolita | 2,28% | 3,01% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,77% | 1,97% |
Nasze Miasto | 1,41% | - |
Gazeta Podatkowa | 0,58% | 0,66% |
Sport | 0,52% | 0,50% |
Puls Biznesu | 0,24% | 0,36% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,10% | 0,20% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie dziewięć z 12 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy odnotowały niższe wyniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.
Wiek: 16-59 lat | luty 2014 : lipiec 2014 |
Tytuł | procent respondentów |
Fakt | 12,25% |
Gazeta Wyborcza | 9,54% |
Super Express | 4,75% |
Metro | 3,85% |
Przegląd Sportowy | 3,50% |
Rzeczpospolita | 2,33% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,93% |
Nasze Miasto | 1,44% |
Gazeta Podatkowa | 0,63% |
Sport | 0,39% |
Puls Biznesu | 0,27% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,12% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2013 do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków i w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 615 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” (raport o czytelnictwie dzienników)