FleishmanHillard: 20 proc. więcej wpływów, zmalał zysk
Agencja public relations FleishmanHillard w ub.r. zwiększyła przychody o 19,8 proc. do 18,13 mln zł, a jej zysk netto spadł z 1,07 mln do 858,7 tys. zł.
Na zeszłoroczne przychody FleishmanHillard złożyło się 17,94 mln zł od klientów zewnętrznych i 190,5 tys. zł od podmiotów powiązanych właścicielsko z agencją.
Koszty jej działalności operacyjnej zwiększyły się nieco mocniej od wpływów - o 23,5 proc. do 17,02 mln zł. Wydatki na usługi obce wzrosły z 9,39 do 11,63 mln zł, na wynagrodzenia - z 3,36 do 4,07 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 731,2 do 976,2 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - ze 128,8 do 155,8 tys. zł.
Na koniec ub.r. agencja miała 40 pracowników i 11 współpracowników, wobec 35 osób na etatach i 9 współpracowników przed rokiem. Firma w sprawozdaniu zaznaczyła, że dużym wyzwaniem dla niej była zmieniająca się sytuacja na rynku pracy, w tym ograniczony dostęp do nowych specjalistów z zakresu public relations. Dlatego zdecydowała się zatrudnić managera HR.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Przychody finansowe FleishmanHillard poszły w górę z 53,4 do 164,7 tys. zł, a koszty finansowe - z 33,8 do 106,9 tys. zł.
Na poziomie sprzedażowym zysk agencji zmalał z 1,35 do 1,11 mln zł, na operacyjnym z 1,36 do 1,09 mln zł, a zysk netto - z 1,07 mln do 858,7 tys. zł. Na dywidendę przeznaczono 772,8 tys. zł, a na kapitał zapasowy - 85,9 tys. zł. 60 proc. udziałów spółki ma jej prezes Wojciech Waglowski, a 40 proc. należy do FleishmanHillard Group.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: FleishmanHillard: 20 proc. więcej wpływów, zmalał zysk