Wydawca „Charakterów” i „Psychologii w praktyce” ze spadkiem wpływów o 13 proc. i 6,5 mln zł zysku
W ub.r. firma Forum Media Polska, wydająca szereg czasopism z kilku obszarów tematycznych, zanotowała spadek przychodów o 12,6 proc. do 57,31 mln zł oraz zysku netto z 7,43 do 6,5 mln zł. W br. spodziewa się wzrostu wpływów o 3 proc., m.in. dzięki rozwojowi oferty cyfrowej.
Przychody Forum Media Polska ze sprzedaży wyrobów (m.in. czasopism) zmalały rok do roku z 27,92 do 24,22 mln zł, a z usług (m.in. reklam i usług cyfrowych) - z 34,98 do 30,25 mln zł. Wpływy krajowe poszły w dół z 60,46 do 51,86 mln zł, a te z zagranicy zwiększyły się z 2,44 do 2,61 mln zł.
Forum Media Polska przejęło „Charaktery”
W portfolio prasowym Forum Media Polska są magazyny z kilku obszarów tematycznych: edukacja (m.in. „Psychologia w praktyce”, „Głos Pedagogiczny”, „Charaktery”, „Polonistyka”, „Forum Logopedy”), medycyna (m.in. „Animal Expert”, „Wiadomości Dermatologiczne”, „Forum Pediatrii Praktycznej”), budownictwo („Real Estate Magazine”, „Mieszkanie i Wspólnota”), BHP i produkcja („Menedżer Produkcji”, „Logistyka a Jakość”, „Służby Utrzymania Ruchu”), administracja i zarządzanie (m.in. „Magazyn Online Marketing”, „PR Manager”, „Monitor Zamówień Publicznych”, „HR Business Partner”) oraz zdrowie i uroda (m.in. „Food Forum”, „Kurier Fryzjerski”, „BikeBoard”).
„Chakatery” firma przejęła na początku ub.r. Niedługo potem z pismem rozstał się założyciel i redaktor naczelny Bogdan Białek.
Ponadto Forum Media Polska wydaje kursy i programy na CD i DVD.
Rozwój cyfrowy, spadek wpływów mniejszy od prognoz
W złożonym w KRS sprawozdaniu Forum Media Polska zaznaczyło, że po wybuchu epidemii w marcu ub.r. władze firmy podjęły decyzje mające zminimalizować spadek przychodów.
- Rok 2020 to czas istotnych zmian w obszarze digitalizacji produktów: rozwój nowych platform edukacyjnych, produktów subskrypcyjnych on-line oraz zwiększenie przychodów z typu produktu nanodegree, a także zwiększenie sprzedaży w kanale on-line - wyliczono.
- Zmiana formuły edukacji stacjonarnej na on-line pozwoliła szybko dostosować portfolio produktowe pod oczekiwania klientów i rynku oraz zainicjować nowe projekty edukacyjne, które dały przewagę Wydawnictwu nad konkurencją oraz spowodowały, że spadek przychodów był mniejszy niż początkowo zakładano - dodano.
Firma nie skorzystała z tarczy finansowej od PFR ani umorzeń składek pracowniczych na ZUS.
Koszty 13 proc. w dół, ubyło 24 pracowników
Wydatki operacyjne Forum Media Polska zmalały o 13 proc., z 52,33 do 45,55 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 18,91 do 14,46 mln zł, na wynagrodzenia - z 22,66 do 21,17 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 4,13 do 3,89 mln zł.
W ub.r. w firmie pracowało średnio 249 osób na etacie, o 24 mniej niż przed rokiem.
Koszty amortyzacji poszły w dół z 2,31 do 1,83 mln zł, zużycia materiałów i energii - z 663,6 do 514,8 tys. zł, a pozostałe wydatki rodzajowe wzrosły z 3,15 do 3,23 mln zł.
Z kolei pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę ze 197,2 do 445,3 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 4,08 do 4,05 mln zł. Mocno zmalały wydatki i przychody finansowe.
Zysk dla niemieckiego właściciela, w br. planowany wzrost o 3 proc.
Znacząco zmniejszyły się wyniki zyskowności wydawnictwa. Zysk sprzedażowy spadł z 13,27 do 11,76 mln zł, zysk operacyjny - z 9,39 do 8,15 mln zł, a zysk netto - z 7,43 do 6,5 mln zł. Firma zapłaciła w ub.r. 1,67 mln zł podatku dochodowego, a rok wcześniej - 1,91 mln zł.
Jedynym udziałowcem spółki jest niemieckie Forum Media Group. W połowie kwietnia zdecydowała, że jej cały zeszłoroczny zysk netto otrzyma jako dywidendę.
Z początkiem br. Forum Media Polska zyskało nową strukturę organizacyjną, która ma ułatwić rozwój w trzech głównych obszarach: digital, subskrypcji oraz e-marketingu.
Firma prognozuje, że w br. planuje osiągnąć wzrost przychodów o 3 proc. Podkreśla, że na koniec ub.r. miała 8 mln zł wolnych środków pieniężnych, co pozwala na wypłatę dywidendy oraz sfinansowanie inwestycji związanych z cyfryzacją.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Charakterów” i „Psychologii w praktyce” ze spadkiem wpływów o 13 proc. i 6,5 mln zł zysku
[url=http://cashiwju74207.alltdesign.com/date-a-stripper-how-to-seduce-a-stripper-16798188]חשפניות בתל אביב[/url]
https://clck.ru/UQ5qv
dating woman bodybuilder
dating man hookup
woman looking for man johannesburg
woman looking for man newcastle manchester
dating military singles uk