Fox zarobił ponad 509 mln dolarów z reklam przy Super Bowl 2017, dodatkowe 20 mln dzięki dogrywce
Według nieoficjalnych informacji stacja Fox transmitująca tegoroczny finał Super Bowl zanotowała przychody z reklam na poziomie ponad 509 mln dolarów. Okazją do dodatkowego zarobku była pierwsza dogrywka w historii Super Bowl, w trakcie której wyemitowano cztery dodatkowe spoty reklamowe.
Tegoroczną transmisję z finału Super Bowl między drużynami New England Patriots i Atlanta Falcons, który odbył się na stadionie w Houston, pokazała stacja Fox. Triumf odniosła ekipa New England Patriots, pokonując Atlanta Falcons 34:28 po dogrywce. To piąty tytuł mistrzowski dla klubu ze stanu Massachusetts, poprzednie zdobywali w latach 2015, 2005, 2004 oraz 2002.
Fox na razie nie potwierdził oficjalnie reklamowych wyników finansowych związanych z transmisją Super Bowl 2017, jednak według firmy analitycznej iSpot w sumie cennikowe przychody z emisji spotów osiągną kwotę 509,6 mln dol. Już wcześniej szefowie stacji prognozowali, że dzień tegorocznego finału NFL będzie pod względem finansowym rekordowy w historii Fox.
W przeciwieństwie do wcześniejszych nadawców Super Bowl Fox zyskał szansę na dodatkowe przychody. Podczas tegorocznego finału pomiędzy drużynami New England Patriots i Atlanta Falcons doszło bowiem po raz pierwszy w historii tych rozgrywek do rozegrania dogrywki z powodu remisu w regulaminowym czasie gry.
Podczas dogrywki Fox mógł nadać 4 dodatkowe spoty. Według serwisu Adweek już wcześniej przewidziano taką ewentualność i przygotowano reklamy do emisji. Ostatecznie w trakcie transmisji z dodatkowego czasu gry nadano ponownie spoty Hulu oraz Sprinta, a także marek Proactiv i SoFi, które zostały z kolei powtórzone także później, już po zakończeniu programu.
Przygotowując relację z Super Bowl 2017 Fox wyznaczył cenę jednego spotu na poziomie 5 mln dol. Dogrywka oznacza zatem, że nadawca zanotował dodatkowy przychód reklamowy w wysokości 20 mln dol.
W trakcie tegorocznego finału Super Bowl wyemitowano kilkadziesiąt spotów reklamowych.
Według danych firmy Nielsen tegoroczny finał Super Bowl zgromadził przed telewizorami średnio 111,3 mln widzów.
Dołącz do dyskusji: Fox zarobił ponad 509 mln dolarów z reklam przy Super Bowl 2017, dodatkowe 20 mln dzięki dogrywce