FTC zaleca zmiany formatu i nowe ikony w reklamach dla dzieci
Influencerzy w internecie, twórcy gier i inne osoby publikujące reklamy online skierowane do dzieci powinny wdrożyć techniki formatowania, które wyraźnie oddzielają reklamy od otaczającej ich treści - proponuje Federalna Komisja Handlu (FTC) w Stanach Zjednoczonych.
„Najlepszym sposobem zapobiegania szkodom wynikającym z niewyraźnej reklamy jest jej niezamazywanie” – czytamy w raporcie FTC „ Ochrona dzieci przed ukrytymi reklamami w mediach cyfrowych”.
Według badań formatowanie reklamy może sygnalizować dzieciom już w wieku przedszkolnym, że widzą reklamę. „Na przykład twórcy gier, osoby wpływające na media społecznościowe i inni twórcy treści powinni rozważyć krótkie przerywniki lub reklamy pełnoekranowe, takie jak czarny lub biały ekran, przed i po przekazie reklamowym, podobnie jak reklamy są wyświetlane podczas przerw reklamowych w programach telewizyjnych" - napisano w raporcie.
Raport pojawia się kilka miesięcy po warsztatach poświęconych reklamom internetowym skierowanym do dzieci, w tym reklamom osadzonym w treściach redakcyjnych.
FTC zaleca również, aby reklamy zawierały „wyraźne informacje ujawniane w odpowiednim czasie”, zarówno ustnie, jak i pisemnie.
„Chociaż same ujawnienia prawdopodobnie nie wystarczą, jeśli reklamy są osadzone w treściach przeznaczonych dla młodszych dzieci, szczegółowe ujawnienia mogą odegrać rolę w pomaganiu dzieciom w identyfikowaniu i ocenie reklam” – czytamy.
Inne zalecenie dotyczy opracowania nowej ikony reklam – ale tylko takiej, która będzie „łatwa do zrozumienia i łatwa do zobaczenia”.
Agencja wskazuje, że ikona „koniecznie musi być połączona z ujawnianiem informacji i edukacją konsumentów, aby docelowi odbiorcy wiedzieli, co ona oznacza”.
Raport FTC poparły Fairplay i Centrum Demokracji Cyfrowej. - Influencerzy i marki, które je wdrażają, zostały wezwane: nie ukrywajcie swoich reklam dla dzieci w celach rozrywkowych lub edukacyjnych – stwierdził Josh Golin, dyrektor wykonawczy Fairplay.
Dołącz do dyskusji: FTC zaleca zmiany formatu i nowe ikony w reklamach dla dzieci