SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. „Kurier Szczeciński” z największym spadkiem

W sierpniu br. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych awansowała „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Szczeciński”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w sierpniu 2015 roku wyniosła 38 871 egz., czyli o 11,35 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugą lokatę spadł zaś „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 21,65 proc. do 35 926 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w sierpniu 2015 roku wyniosła 28 024 egz., po spadku o 13,47 proc.

Zaś miejsce tuż za podium należało do „Expressu Ilustrowanego” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 25 742 egz., po spadku o 18,72 proc.

Natomiast najwięcej stracił „Kurier Szczeciński” (Kurier Szczeciński), który w rankingu spadł z miejsca 17. na 18. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 22,14 proc. i ostatecznie wyniósł 10 530 egz.

ZKDP

sierpień

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gazeta Pomorska

43 661

38 951

38 871

49 290

43 845

43 845

Polska Dziennik Zachodni

50 563

36 080

35 926

63 706

46 005

45 851

Polska Głos Wielkopolski

35 732

28 028

28 024

40 423

32 393

32 388

Express Ilustrowany

34 409

25 742

25 742

40 809

31 670

31 670

Polska Dziennik Bałtycki

31 118

23 046

22 997

35 605

27 688

27 640

Głos - Dziennik Pomorza

27 305

21 453

21 267

29 956

24 311

24 065

Polska Dziennik Łódzki

29 686

20 893

20 893

34 463

24 684

24 684

Gazeta Lubuska

24 753

20 515

20 510

26 726

22 648

22 259

Dziennik Polski

25 706

18 735

18 356

27 893

21 134

20 998

Echo Dnia

24 099

18 152

17 532

28 948

21 952

20 794

Polska Gazeta Krakowska

22 777

16 506

16 214

24 802

18 765

18 649

Polska Gazeta Wrocławska

22 082

15 287

15 287

25 492

18 154

17 791

Gazeta Codzienna Nowiny

20 186

15 253

15 245

25 544

19 454

19 391

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

20 307

14 296

14 100

25 504

17 539

17 307

Nowa Trybuna Opolska

18 689

14 754

13 905

21 149

16 946

16 176

Nowości - Dziennik Toruński

15 966

12 347

12 342

19 562

14 161

13 801

Express Bydgoski

14 935

10 704

10 685

19 177

12 559

12 124

Kurier Szczeciński

19 666

12 454

10 530

22 032

15 678

13 525

Super Nowości

13 166

7 644

7 644

16 013

9 460

9 460

Dziennik Wschodni

9 417

6 002

6 002

10 919

7 258

7 258

Gazeta Współczesna

7 616

5 852

5 812

9 596

7 215

7 191

Kurier Poranny

6 572

5 156

5 119

8 264

6 618

6 514

Polska Kurier Lubelski

7 138

3 953

3 953

8 385

4 840

4 501

Polska Metropolia Warszawska

10 267

3 562

3 562

11 022

4 024

4 024

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Gazeta Lubuska” (Polska Press Grupa) - było to 8,96 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 8,14 proc., odnotował „Dziennik Bałtycki” (również Polska Press Grupa).

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gazeta Pomorska

43 661

38 951

38 871

45 406

40 014

39 888

Polska Dziennik Zachodni

50 563

36 080

35 926

55 144

38 409

38 238

Polska Głos Wielkopolski

35 732

28 028

28 024

36 957

28 491

28 487

Express Ilustrowany

34 409

25 742

25 742

37 325

27 844

27 844

Polska Dziennik Bałtycki

31 118

23 046

22 997

33 493

25 089

25 034

Głos - Dziennik Pomorza

27 305

21 453

21 267

28 453

21 716

21 549

Polska Dziennik Łódzki

29 686

20 893

20 893

31 339

21 555

21 555

Gazeta Lubuska

24 753

20 515

20 510

23 044

18 828

18 824

Dziennik Polski

25 706

18 735

18 356

25 188

18 260

17 830

Echo Dnia

24 099

18 152

17 532

25 107

18 563

17 661

Polska Gazeta Krakowska

22 777

16 506

16 214

22 454

16 047

15 949

Polska Gazeta Wrocławska

22 082

15 287

15 287

23 046

15 739

15 635

Gazeta Codzienna Nowiny

20 186

15 253

15 245

19 997

14 518

14 510

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

20 307

14 296

14 100

22 241

15 583

14 906

Nowa Trybuna Opolska

18 689

14 754

13 905

18 615

14 295

13 704

Nowości - Dziennik Toruński

15 966

12 347

12 342

16 426

12 635

12 277

Express Bydgoski

14 935

10 704

10 685

16 338

10 992

10 571

Kurier Szczeciński

19 666

12 454

10 530

20 568

12 848

10 911

Super Nowości

13 166

7 644

7 644

14 467

7 977

7 977

Dziennik Wschodni

9 417

6 002

6 002

9 735

5 983

5 961

Gazeta Współczesna

7 616

5 852

5 812

8 047

6 054

6 007

Kurier Poranny

6 572

5 156

5 119

6 720

5 213

5 143

Polska Kurier Lubelski

7 138

3 953

3 953

7 841

4 160

4 160

Polska Metropolia Warszawska

10 267

3 562

3 562

10 750

3 509

3 509

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. „Kurier Szczeciński” z największym spadkiem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jake g.
jeju, jaka bieda. Az przykro na to patrzec
odpowiedź
User
czytelnik
Polska Presse na dno idzie systematcznie równei i miarowo
odpowiedź
User
Gość
Szanowny Autorze, rzuć okiem na swój lead i tabelki sprzedaży w sierpniu i lipcu. Pomorska także w lipcu (i nie tylko) była numerem jeden. To kolejny taki błąd w tekstach o prasie regionalnej. Od autora portalu o mediach oczekuję czytania i pisanie ze zrozumieniem. To nie jest dużo
odpowiedź