„Gazeta Wyborcza” i „Nasze Miasto” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” i „Przegląd Sportowy” (TOP 10)
W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 6,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe spadki przychodów zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”, natomiast wzrosty sięgające 30 proc. osiągnęły „Super Express” i „Przegląd Sportowy”.
Cennikowe nakłady na reklamy w gazetach (bez rabatów i autopromocji) w I połowie br. wyniosły 777,13 mln zł, o 52,48 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Faktyczny spadek w reklamie gazetowej mógł być jeszcze wyższy, ponieważ w I kwartale br. rzeczywista wartość tego sektora według szacunków Starlinka zmalała o 23 proc., do 70 mln zł (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia szacuje, że w całym br. ten spadek wyniesie 16,1 proc. (zobacz szczegóły).
>>> „Fakt” na czele sprzedaży dzienników, „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem
Liderem segmentu reklamy w dziennikach pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora). W I połowie br. jej cennikowe wpływy wyniosły 202,8 mln zł, o 35,8 mln zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 15 proc.). O kilkanaście procent zmalały też przychody „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 4,2 mln zł, czyli o 11,7 proc., „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 2,2 mln zł, czyli o 13,7 proc., oraz bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) - o 2,9 mln zł, czyli o 18 proc.
Spadki zanotowały również „Polska” (Grupa Polskapresse) - o 5 mln zł (4,1 proc. w dół), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 6,9 mln zł (7,7 proc. w dół) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Communications) - o 5 mln zł (9,5 proc. w dół).
Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) wzrosły w skali roku aż o 13,1 mln zł (to 28,4 proc. w górę), „Metra” (Agora) - o 7,3 mln zł (16,2 proc. w górę), natomiast „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - o 3 mln zł (30,1 proc. w górę).
>>> Spada sprzedaż gazet regionalnych, „Dziennik Zachodni” cały czas na topie
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI.2013 |
I-VI.2014 |
GAZETA WYBORCZA |
238 704 912 zł |
202 845 390 zł |
POLSKA |
121 807 453 zł |
116 798 071 zł |
FAKT |
88 783 332 zł |
81 904 134 zł |
SUPER EXPRESS |
46 130 717 zł |
59 248 128 zł |
METRO |
45 077 651 zł |
52 390 068 zł |
RZECZPOSPOLITA |
52 752 462 zł |
47 738 992 zł |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
35 416 177 zł |
31 252 827 zł |
PULS BIZNESU |
16 149 002 zł |
13 933 765 zł |
NASZE MIASTO |
16 168 458 zł |
13 255 163 zł |
PRZEGLĄD SPORTOWY |
9 892 066 zł |
12 873 920 zł |
monitorowane tytuły razem |
829 616 079 zł |
777 131 893 zł |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Nasze Miasto” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” i „Przegląd Sportowy” (TOP 10)