SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w marcu br. był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, który tak samo jak „Gazeta Wyborcza” zanotował rekordowo niską sprzedaż. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2016 roku wyniosła 299 789 egz., czyli o 5,04 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 145 709 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,31 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,19 proc. do 143 392 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,65 proc. Dziennik ten w marcu br. sprzedawał się w liczbie 55 331 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 193 egz., po spadku o 5,58 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 13,48 proc. i wyniosła 20 575 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 9,83 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 874 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

ZKDP

marzec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

434 624

299 789

299 789

449 111

315 703

315 699

-5,04%

Gazeta Wyborcza

231 720

163 088

145 709

244 046

174 942

158 923

-8,31%

Super Express

244 033

144 112

143 392

251 653

148 842

148 122

-3,19%

Rzeczpospolita

63 147

55 466

55 331

63 977

56 556

56 259

-1,65%

Dziennik Gazeta Prawna

52 743

50 714

43 193

59 823

55 611

45 747

-5,58%

Przegląd Sportowy

55 079

26 874

26 874

59 608

29 804

29 804

-9,83%

Gazeta Polska Codziennie

57 532

20 586

20 575

58 860

18 140

18 131

13,48%

Puls Biznesu

13 270

12 537

10 198

15 023

13 960

10 672

-4,44%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 054

4 828

4 477

10 308

5 316

4 809

-6,90%

 

W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,47 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,61 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

marzec

luty

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

434 624

299 789

299 789

438 674

308 457

308 457

-2,81%

Gazeta Wyborcza

231 720

163 088

145 709

240 562

172 598

152 386

-4,38%

Super Express

244 033

144 112

143 392

243 021

143 938

143 218

0,12%

Rzeczpospolita

63 147

55 466

55 331

62 812

55 214

55 125

0,37%

Dziennik Gazeta Prawna

52 743

50 714

43 193

57 013

52 124

44 622

-3,20%

Przegląd Sportowy

55 079

26 874

26 874

58 944

28 775

28 775

-6,61%

Gazeta Polska Codziennie

57 532

20 586

20 575

57 509

21 497

21 482

-4,22%

Puls Biznesu

13 270

12 537

10 198

13 386

12 405

10 050

1,47%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 054

4 828

4 477

7 044

4 779

4 423

1,22%

 

„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” zanotowały w marcu swoje najniższe wyniki sprzedażowe od 1994 roku, kiedy ZKDP zaczął kontrolę dystrybucji prasy. W ub.r. średnia sprzedaż ogółem  „Gazety Wyborczej” tylko raz nieznacznie spadła poniżej 150 tys. (we wrześniu), natomiast „Przegląd Sportowy” wynik poniżej 27 tys. egz. odnotował wcześniej w grudniu ub.r.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kibic
W Przeglądzie Sportowym za dużo jest piłki nożnej, o marnej jakości naszej lidze prawie pół gazety, a o dyscyplinach odnoszących sukcesy ledwo krótkie notki na ćwierć strony
odpowiedź
User
xm
Jestem pod wrażeniem że wciąż tak wielu ludzi czyta te papierowe szmatławce, niezależnie czy to GW czy GPC.
odpowiedź
User
medioznawca
Tytuł jak zwykle mylący, bo akurat w ujęciu miesięcznym "Wyborcza" i "GPCodziennie" straciły niemal tyle samo pod względem proc. ogólnej sprzedaży.
odpowiedź