„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w marcu br. był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, który tak samo jak „Gazeta Wyborcza” zanotował rekordowo niską sprzedaż. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2016 roku wyniosła 299 789 egz., czyli o 5,04 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 145 709 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,31 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,19 proc. do 143 392 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,65 proc. Dziennik ten w marcu br. sprzedawał się w liczbie 55 331 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 193 egz., po spadku o 5,58 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 13,48 proc. i wyniosła 20 575 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 9,83 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 874 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
ZKDP | marzec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 434 624 | 299 789 | 299 789 | 449 111 | 315 703 | 315 699 | -5,04% |
Gazeta Wyborcza | 231 720 | 163 088 | 145 709 | 244 046 | 174 942 | 158 923 | -8,31% |
Super Express | 244 033 | 144 112 | 143 392 | 251 653 | 148 842 | 148 122 | -3,19% |
Rzeczpospolita | 63 147 | 55 466 | 55 331 | 63 977 | 56 556 | 56 259 | -1,65% |
Dziennik Gazeta Prawna | 52 743 | 50 714 | 43 193 | 59 823 | 55 611 | 45 747 | -5,58% |
Przegląd Sportowy | 55 079 | 26 874 | 26 874 | 59 608 | 29 804 | 29 804 | -9,83% |
Gazeta Polska Codziennie | 57 532 | 20 586 | 20 575 | 58 860 | 18 140 | 18 131 | 13,48% |
Puls Biznesu | 13 270 | 12 537 | 10 198 | 15 023 | 13 960 | 10 672 | -4,44% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 054 | 4 828 | 4 477 | 10 308 | 5 316 | 4 809 | -6,90% |
W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,47 proc.
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,61 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | marzec | luty | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 434 624 | 299 789 | 299 789 | 438 674 | 308 457 | 308 457 | -2,81% |
Gazeta Wyborcza | 231 720 | 163 088 | 145 709 | 240 562 | 172 598 | 152 386 | -4,38% |
Super Express | 244 033 | 144 112 | 143 392 | 243 021 | 143 938 | 143 218 | 0,12% |
Rzeczpospolita | 63 147 | 55 466 | 55 331 | 62 812 | 55 214 | 55 125 | 0,37% |
Dziennik Gazeta Prawna | 52 743 | 50 714 | 43 193 | 57 013 | 52 124 | 44 622 | -3,20% |
Przegląd Sportowy | 55 079 | 26 874 | 26 874 | 58 944 | 28 775 | 28 775 | -6,61% |
Gazeta Polska Codziennie | 57 532 | 20 586 | 20 575 | 57 509 | 21 497 | 21 482 | -4,22% |
Puls Biznesu | 13 270 | 12 537 | 10 198 | 13 386 | 12 405 | 10 050 | 1,47% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 054 | 4 828 | 4 477 | 7 044 | 4 779 | 4 423 | 1,22% |
„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” zanotowały w marcu swoje najniższe wyniki sprzedażowe od 1994 roku, kiedy ZKDP zaczął kontrolę dystrybucji prasy. W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” tylko raz nieznacznie spadła poniżej 150 tys. (we wrześniu), natomiast „Przegląd Sportowy” wynik poniżej 27 tys. egz. odnotował wcześniej w grudniu ub.r.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie