„Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.
W czerwcu 2013 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce pozostaje tabloid „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W czerwcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 328 480 egz., co w porównaniu do czerwca 2012 roku oznacza spadek o 8,82 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w szóstym miesiącu br. sprzedawało się średnio w liczbie 191 057 egz., po spadku o 20,43 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik zmniejszył się o 8,75 proc. do 148 325 egz.
Czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 14,67 proc. i wyniosła 66 232 egz. Już drugi miesiąc z rzędu średni wynik tej gazety nie spadł najbardziej w zestawieniu.
Przypomnijmy, że 6 maja br. „Rzeczpospolita” przeszła spore zmiany. Zmodyfikowana została jej zawartość i szata graficzna, a dziennik zaczął publikować bardziej użyteczne materiały dla przedsiębiorców (przeczytaj o tym więcej). Zmiany wsparła kampania w telewizji, prasie, radiu i w internecie, w której wziął udział redaktor naczelny „Rz” Bogusław Chrabota (zobacz szczegóły).
Z kolei największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował w czerwcu br. „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 27,80 proc. do 36 437 egz. W lipcu br. wydawca zdecydował się na odświeżenie tego tytułu (więcej na ten temat).
Natomiast najmniejszy spadek odnotował ósmy w rankingu „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). W badanym miesiącu sprzedawał się średnio w liczbie 11 642 egz., czyli o 6,99 proc. mniejszej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
480 440 |
328 480 |
328 480 |
491 754 |
360 274 |
360 274 |
Gazeta Wyborcza |
288 018 |
211 225 |
191 057 |
352 065 |
258 975 |
240 104 |
Super Express |
263 314 |
149 045 |
148 325 |
290 542 |
163 427 |
162 548 |
Rzeczpospolita |
90 269 |
109 541 |
66 232 |
128 031 |
104 568 |
77 616 |
Dziennik Gazeta Prawna |
70 133 |
64 777 |
49 027 |
91 543 |
74 237 |
54 006 |
Przegląd Sportowy |
76 588 |
36 437 |
36 437 |
109 504 |
50 468 |
50 468 |
Gazeta Polska Codziennie |
88 244 |
24 735 |
24 735 |
101 193 |
28 211 |
28 211 |
Puls Biznesu |
17 995 |
16 372 |
11 642 |
20 364 |
18 319 |
12 517 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 731 |
6 786 |
3 754 |
11 856 |
7 619 |
4 215 |
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 3,13 proc.) pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - było to 6,23 proc.
Natomiast „Rzeczpospolita” zanotowała tutaj wzrost średniej sprzedaży ogółem wynoszący 0,37 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|||||
ZKDP |
czerwiec |
maj |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
480 440 |
328 480 |
328 480 |
496 647 |
337 790 |
337 790 |
Gazeta Wyborcza |
288 018 |
211 225 |
191 057 |
304 560 |
230 410 |
203 740 |
Super Express |
263 314 |
149 045 |
148 325 |
278 191 |
157 873 |
157 153 |
Rzeczpospolita |
90 269 |
109 541 |
66 232 |
106 577 |
114 292 |
65 991 |
Dziennik Gazeta Prawna |
70 133 |
64 777 |
49 027 |
70 843 |
65 512 |
50 125 |
Przegląd Sportowy |
76 588 |
36 437 |
36 437 |
80 667 |
37 880 |
37 880 |
Gazeta Polska Codziennie |
88 244 |
24 735 |
24 735 |
88 764 |
26 243 |
26 243 |
Puls Biznesu |
17 995 |
16 372 |
11 642 |
18 323 |
16 714 |
11 772 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 731 |
6 786 |
3 754 |
10 878 |
7 179 |
3 640 |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.