SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rz”, „GW” i „Fakt” ostro w dół

W październiku polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 11,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe polskich gazet były w październiku o 11,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej bez autopromocji, natomiast równo o 11 proc. mniejsze - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 2 proc.

>>> Wszystkie dzienniki tracą po III kwartałach, najbardziej „DGP”

Zdecydowanie największy spadek wpływów reklamowych zanotowała „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 26,1 proc. Prawie jedną piątą mniej zarobiły „Gazeta Wyborcza” (Agora) - dokładnie 17,7 proc., oraz „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 16,1 proc.

>>> Czytelnictwo dzienników w dół. „Gazeta Wyborcza” liderem

Z kolei wpływy reklamowe regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) były niższe o 11,5 proc. niż rok wcześniej, a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - 5,5 proc. Nieznacznie mniej niż przed rokiem zarobiły też z reklam „Polska” (Polskapresse) - o 3,9 proc., oraz bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 1,5 proc, i „Metro” (Agora) - o 0,6 proc.

Z drugiej strony przychody reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zwiększyły się w skali roku o 19,9 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 18,6 proc. Natomiast regionalna „Gazeta Pomorska” zarobiła z reklam 8,3 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 X.2011X.2010
Gazeta Wyborcza58 530 823 zł71 128 579 zł
Polska27 447 267 zł28 543 957 zł
Fakt20 307 889 zł24 188 819 zł
Rzeczpospolita14 415 450 zł19 499 313 zł
Super Express11 474 386 zł9 670 238 zł
Metro9 992 394 zł10 050 765 zł
Dziennik Gazeta Prawna8 467 315 zł8 962 567 zł
Puls Biznesu4 477 115 zł3 732 537 zł
Gazeta Pomorska3 966 614 zł3 660 885 zł
Echo Miasta3 688 943 zł3 744 270 zł
Express Bydgoski3 486 616 zł3 938 726 zł
monitorowane tytuły razem196 402 825 zł222 582 547 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją210 547 182 zł236 437 712 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja14 144 357 zł13 855 165 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rz”, „GW” i „Fakt” ostro w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TA
Każdy spadek GWna Wybiórczego cieszy...
odpowiedź
User
Skorup
Porównywanie cenników to jak porównywanie aut bez znajomości stanu technicznego i wyposażenia. Bez sensu.
odpowiedź
User
mediowiec
a upusty na 60-70%? wiec wtedy i 50 mln w totalu to za duzo.
odpowiedź