Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rz”, „GW” i „Fakt” ostro w dół
W październiku polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 11,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe polskich gazet były w październiku o 11,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej bez autopromocji, natomiast równo o 11 proc. mniejsze - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 2 proc.
>>> Wszystkie dzienniki tracą po III kwartałach, najbardziej „DGP”
Zdecydowanie największy spadek wpływów reklamowych zanotowała „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 26,1 proc. Prawie jedną piątą mniej zarobiły „Gazeta Wyborcza” (Agora) - dokładnie 17,7 proc., oraz „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 16,1 proc.
>>> Czytelnictwo dzienników w dół. „Gazeta Wyborcza” liderem
Z kolei wpływy reklamowe regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) były niższe o 11,5 proc. niż rok wcześniej, a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - 5,5 proc. Nieznacznie mniej niż przed rokiem zarobiły też z reklam „Polska” (Polskapresse) - o 3,9 proc., oraz bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 1,5 proc, i „Metro” (Agora) - o 0,6 proc.
Z drugiej strony przychody reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zwiększyły się w skali roku o 19,9 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 18,6 proc. Natomiast regionalna „Gazeta Pomorska” zarobiła z reklam 8,3 proc. więcej.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
X.2011 | X.2010 | |
Gazeta Wyborcza | 58 530 823 zł | 71 128 579 zł |
Polska | 27 447 267 zł | 28 543 957 zł |
Fakt | 20 307 889 zł | 24 188 819 zł |
Rzeczpospolita | 14 415 450 zł | 19 499 313 zł |
Super Express | 11 474 386 zł | 9 670 238 zł |
Metro | 9 992 394 zł | 10 050 765 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 8 467 315 zł | 8 962 567 zł |
Puls Biznesu | 4 477 115 zł | 3 732 537 zł |
Gazeta Pomorska | 3 966 614 zł | 3 660 885 zł |
Echo Miasta | 3 688 943 zł | 3 744 270 zł |
Express Bydgoski | 3 486 616 zł | 3 938 726 zł |
monitorowane tytuły razem | 196 402 825 zł | 222 582 547 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 210 547 182 zł | 236 437 712 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 14 144 357 zł | 13 855 165 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rz”, „GW” i „Fakt” ostro w dół