GBC: pasma tematyczne w Rp.pl ważnym krokiem w procesie monetyzacji treści
Wydawnictwo Gremi Business Communication jest zadowolone z wprowadzonych na portalu Rp.pl pasm tematycznych „Rzecz o…”. - Zaangażowanie czołowych dziennikarzy oraz obecność czołowych polityków i przedstawicieli biznesu pozwala nam na zaoferowanie użytkownikom unikalnej oferty - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Mikołaj Tocki, dyrektor ds. multimediów w GBC.
Na początku ubiegłego tygodnia redakcja portalu Rp.pl (Gremi Business Communication) rozpoczęła nadawanie na żywo trzech pasm tematycznych: „Rzecz o polityce”, „Rzecz o ekonomii” i „Rzecz o prawie”. Prowadzą je dziennikarze z redakcji „Rzeczpospolitej”. Wydawca zapowiada uruchomienie kolejnych pasm.
- Świetnie rozumiemy dynamikę zmian zachodzących w świecie mediów. Coraz więcej treści dociera do odbiorców dzięki internetowi i ten trend będzie się nasilał. Chcemy być tymi, którzy zmiany kreują i nadają im kierunek. Nowe formaty to wyjście naprzeciw oczekiwaniom odbiorców i zapewnienie dodatkowych kanałów dostępu do najwyższej jakości materiałów, które znają z „Rzeczpospolitej” - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, który jest także jednym z prowadzących „Rzecz o polityce” (pozostałymi gospodarzami pasma są Michał Szułdrzyński, Andrzej Stankiewicz i Jacek Nizinkiewicz).
W lutym ub.r wydawca odświeżył portal Rp.pl, a później zdecydował, że będzie rozwijać treści multimedia. Od sierpnia ub.r. zajmuje się tym Mikołaj Tocki, który awansował na nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. multimediów.
Tocki pozostaje producent pasm „Rzecz o…” i tłumaczy, że wprowadzenie trzech stałych pasm w Rzeczpospolitej TV jest dla wydawcy ważnym krokiem w procesie rozwoju oferty unikalnych treści, a także ich monetyzacji.
- Samo jednak emitowanie streamu na żywo nie jest dziś dużym problemem technicznym. Wyzwaniem staje się zapewnienie właściwej jakości i skomplikowany system redystrybucji tych treści. Zaangażowanie naszych czołowych dziennikarzy oraz obecność czołowych polityków czy przedstawicieli biznesu, a dodam, że w pierwszym tygodniu gościliśmy już m.in. ministra spraw zagranicznych Witolda Waszczykowskiego czy prof. Jadwigę Staniszkis, pozwala nam na zaoferowanie użytkownikom unikalnej oferty - wyjaśnia Mikołaj Tocki. - Współpraca z partnerami technologicznymi oraz rozbudowa własnych zasobów telewizyjnych w połączeniu z największym newsroomem ekonomicznym w kraju to recepta na znaczne uatrakcyjnienie oferty naszych serwisów internetowych i jeszcze skuteczniejszą monetyzację kontentu wideo - dodaje.
- Naszym celem jest umożliwienie czytelnikom i użytkownikom korzystania z naszych treści za pośrednictwem każdego z istniejących kanałów komunikacji. Rosnące statystyki naszych serwisów oraz sprzedaż wydań cyfrowych naszych tytułów świadczą o tym, że idziemy w dobrym kierunku - ocenia Marcin Kowalczyk, head of digtal w Gremi Business Communication.
Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwis Rp.pl miał w listopadzie ub.r. 1,28 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: GBC: pasma tematyczne w Rp.pl ważnym krokiem w procesie monetyzacji treści